QPR Software mullistaa markkinaa ja tuo vallankumouksellisen Powered by Snowflake -ratkaisun suurien datamassojen prosessilouhintaan

QPR SOFTWARE OYJ                                     LEHDISTÖTIEDOTE                                          16. kesäkuuta 2022, klo 15.00

QPR Software on tehnyt yhteistyötä Data Cloud -yritys Snowflaken kanssa julkaistakseen uuden version markkinoiden johtavasta prosessilouhintaohjelmistostaan, QPR ProcessAnalyzerista. Ohjelmiston uusi versio toimii natiivisti Snowflake-tietoalustalla, mikä tarjoaa organisaatioille ennen näkemätöntä skaalautuvuutta ja suorituskykyä nopeasti kasvavilla prosessilouhintamarkkinoilla.

Digitalisaation etenemisen myötä datan määrä kasvaa jatkuvasti. Menestyvän liiketoiminnan rakentaminen vaatii dataan ja faktoihin perustuvaa päätöksentekoa. Monissa organisaatioissa tallennetun datan määrä on hyvin suuri ja sen tehokas käsittely on erittäin haastavaa. QPR:n kehittämä prosessilouhintaohjelmisto QPR ProcessAnalyzer mahdollistaa monimuotoisen tiedon hyödyntämisen ja faktoihin perustuvan päätöksenteon.

Monet organisaation liiketoimintaprosessit muodostuvat pitkistä tapahtumaketjuista ja käsittelevät suuria tapausmääriä, jolloin tapahtumadataa kertyy helposti useita satoja miljoonia rivejä. Snowflaken moderni teknologia perustuu uudenlaiseen rinnakkaislaskentaan, joka skaalautuu erittäin suuriin tietomääriin ja mahdollistaa prosessilouhinnan soveltamisen data-aineistolle, joka on aiemmin pitänyt pilkkoa pienempiin osiin.

”Testasimme muitakin teknologioita. Snowflaken skaalautuvuus nosti sen suorituskyvyltään tehokkaimmaksi ja käyttäjäkokemukseltaan parhaaksi vaihtoehdoksi. Prosessilouhinta osana keskitettyä Snowflaken tietovarastoa on organisaatioiden tulevaisuuden datastrategian mukainen”, QPR Softwaren CTO Pekka Keskiivari toteaa.

QPR näkee Snowflaken kumppanuuden tuovan merkittävää lisäarvoa sen tarjoamaan prosessilouhinnan palveluun: ”QPR:n ja Snowflaken teknologioiden yhdistäminen tarjoaa täysin uudenlaisen ratkaisun, jossa valtavistakin datamassoista voidaan louhia liiketoiminnalle kriittisiä faktoja helpommin, nopeammin ja kustannustehokkaammin kuin koskaan aikaisemmin”, kertoo QPR Softwaren strategiasta ja kumppanuuksista vastaava johtaja Matti Erkheikki.

”Olemme erittäin innoissamme yhteistyöstä QPR Softwaren kanssa. Voimme tarjota asiakkaillemme täysin ainutlaatuisen mahdollisuuden hyödyntää markkinoiden johtavaa prosessilouhinnan teknologiaa Snowflaken alustalla. Palvelun käyttöönotto on helppoa ja nopeaa. Myös tietoturva pysyy erittäin korkealla tasolla, koska prosessilouhinta tapahtuu Snowflaken Data Cloudissa”, sanoo Snowflaken EMEA-alueen kumppanuusohjelmasta vastaava Pascal Ferro.

Lisätietoja:

QPR Software Oyj

Jussi Vasama
Puh. +358 50 380 9893

QPR Software Oyj (Nasdaq Helsinki) tarjoaa asiantuntijapalveluja ja ratkaisuja toiminnan johtamiseen ja kehittämiseen, sekä muutoshankkeiden ja operatiivisen toiminnan tukemiseen. Näiden tueksi QPR Software toimittaa yli 50 maassa strategian toimeenpanon, tulos- ja prosessijohtamisen, prosessianalyysin sekä kokonaisarkkitehtuurin ratkaisuja tukevia ohjelmistoja.

Dare to improve. www.qpr.com

www.qpr.com/fi