AUGUST MÆNGDER: STÆRK FREMGANG FOR PASSAGERER, FRAGT VAR ROBUST I DE FLESTE REGIONER

INVESTOR NEWS nr. 26 - 13. september 2022

Færge – fragt: På grund af lavere mængder i Østersøregionen og på Dover-strædet var de samlede mængder i august 2022 5,2 % lavere end i 2021. Fragtmængderne var højere end i 2021 i alle andre regioner.

North Seas mængder var højere end i 2021 på trods af en negativ påvirkning fra en strejke i Felixstowe havn. Mængderne i Mediterraneans netværk fortsatte med at stige, selv om brande i Trieste-regionen sænkede mængderne, drevet af højere tyrkisk industriproduktion og eksport.

Channels mængder var lavere end i 2021 som følge af en nedgang på Dover-strædet på grund af dels en nedgang i de samlede mængder, og dels tilførsel af kapacitet fra en tredje færgeoperatør. Baltic Seas mængder var lavere end i 2021 på grund af krigen i Ukraine.

For de sidste tolv måneder 2022-21 var der en nedgang i de samlede transporterede fragt-lanemeter på 1,4 % til 43,3 mio. fra 43,9 mio. i 2021-20.

Færge - passager: Antallet af passagerer firedobledes til 693 tusinde svarende til 82% af mængderne i august 2019, den seneste sammenlignelige måned før Covid-19. Antallet af biler svarede til 85% af volumen i 2019. . Channels mængder blev reduceret af tilførsel af kapacitet fra en tredje færgeoperatør.

For de sidste tolv måneder 2022-21 var det samlede antal passagerer 3,0 mio. sammenlignet med 0,7 mio. i 2021-20 og 5,1 mio. i 2019.

DFDS færgemængder

August Sidste tolv måneder
Fragt202020212022Ændr. 2020-192021-202022-21Ændr.
Lanemeter, '0003.2823.3013.129-5,2% 39.40743.88243.265-1,4%

Passager202020212022Ændr. 2020-192021-202022-21Ændr.
Passagerer, '000257157693341,0% 2.6727353.003308,4%

DFDS rapporterer månedlige færgemængder for fragt og passagerer med henblik på at give yderligere indsigt i trends for mængdeudviklingen i DFDS’ europæiske rutenetværk. DFDS’ færgeruter muliggør varehandel og rejser i og omkring Europa. Klik på link for at se et kort over det samlede netværk. Mængder for september 2022 forventes offentliggjort 12. oktober 2022 omkring kl. 10.00.

Torben Carlsen, CEO +45 33 42 32 01

Karina Deacon, CFO +45 33 42 33 42

Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59

Nicole Seroff, Communications +45 31 40 34 46

Om DFDS

DFDS leverer færge- og transport services i og omkring Europa og har en årlig omsætning på omkring DKK 25 mia.

For over 10.000 fragtkunder leverer vi høj pålidelighed via vores færge- og havneterminal services samt vores transport- og logistikløsninger.

For millioner af passagerer tilbyder vi sikker transport på korte færgeruter og ruter med overnatning.

Vi har 11.000 medarbejdere fordelt på skibe, terminaler, logistikcentre og kontorer i mere end 20 lande. DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor i København og er noteret på Nasdaq Copenhagen.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act.

Vedhæftet fil

DFDS_DK_NR_26_13_09_2022_AUG_VOLUMEN