Muutoksia Innofactor-konsernin johtoryhmässä

Innofactor Oyj:n lehdistötiedote 27.9.2022 klo 10.00

Martin Söderlindistä Ruotsin maajohtaja

Innofactor on nimittänyt Martin Söderlindin Ruotsin maajohtajaksi ja Innofactor AB:n toimitusjohtajaksi. Martin on toiminut aiemmin Innofactor-konsernin johtoryhmän jäsenenä ja Chief Innovation and Talent Officerina huhtikuusta 2021 alkaen. Hän jatkaa myös uudessa tehtävässään konsernin johtoryhmän jäsenenä. Ennen Innofactoria Martin toimi Skandinavian COO:na Nordcloudilla ja useissa tehtävissä Telialla.

Innofactorin Ruotsin maajohtajan tehtäviä aiemmin hoitanut Marcus Hasselblad siirtyy uusiin haasteisiin Innofactor-konsernin ulkopuolelle. Lähtöönsä saakka Marcus työskentelee Senior Advisorina.

”Kasvu on Innofactorille tärkeää, ja uskon, että saavutamme sitä Martinin johdolla. Haluaisimme kiittää Marcusta hänen menneistä vuosistaan Innofactorilla", sanoo Innofactorin toimitusjohtaja Sami Ensio.

”Uskon, että osaavan ja innovatiivisen henkilöstömme voimin saamme kehitettyä uusia työtapoja ja keinoja tuottaa arvoa asiakkaillemme ja siten käännettyä Ruotsin liiketoiminnan kurssin kohti parempaa”, toteaa Martin Söderlind.

Anni Pokkisesta Innofactor-konsernin Chief People Officer

Innofactor on nimittänyt Anni Pokkisen Innofactor-konsernin Chief People Officeriksi sekä konsernin johtoryhmän jäseneksi. Anni on toiminut Innofactorissa heinäkuusta 2015 alkaen useissa HR-tehtävissä, joista viimeisimpänä HR Director, Nordic Development & Operations sekä Suomen HR-johtajana. Uudessa tehtävässään Anni jatkaa myös Suomen HR-johtajana.

Chief People Officerin keskeisinä tehtävinä ovat Innofactorin itseohjautuviin tiimeihin perustuvan johtamismallin kehittäminen, henkilöstön tyytyväisyys sekä uusien henkilöiden rekrytointi. Rekrytointi ja DigiStar-ohjelmaan tulevien vastavalmistuneiden kouluttaminen on keskeinen osa kasvustrategiaamme.

”Innofactorin menestys perustuu ihmisiimme. Olen innoissani uudesta Chief People Officer -roolistani. Ihmisten ja johtajiemme kehittäminen sekä asiakas- ja työntekijätyytyväisyyden kasvattaminen kehittämällä itseohjautuvien tiimien malliamme on intohimoni. Työntekijät ovat täysin keskeisessä osassa Innofactorin kasvussa, ja on hienoa olla mukana tukemassa tätä työtä”, sanoo Anni Pokkinen.

Ihmiset ovat kriittisen tärkeitä Innofactorin menestykselle. Olemme #PeopleFirst-yritys. Olen varma, että saavutamme mahtavia tuloksia Annin johdolla,” jatkaa Innofactorin toimitusjohtaja Sami Ensio.

Martin Söderlindin vastuulla aiemmin olleista innovaatioista ja tarjonnasta vastaa jatkossa johtoryhmässä toimitusjohtaja Sami Ensio.

Lisätietoja:

Sami Ensio, toimitusjohtaja
Innofactor Oyj
Puh. 050 584 2029
sami.ensio@innofactor.com

Martin Söderlind, Managing Director and Country Manager, Sweden
Innofactor AB
martin.soderlind@innofactor.com

Anni Pokkinen, Chief People Officer
Innofactor Oyj
anni.pokkinen@innofactor.com

Innofactor