OKTOBER MÆNGDER: BLANDET VÆKSTBILLEDE

INVESTOR NEWS nr. 32 - 17. november 2022

Færge – fragt: Mængderne var lavere på tværs af Nordeuropa, mens mængderne i Middelhavet fortsatte med at vokse. De samlede mængder i oktober 2022 var 9,0% lavere end i 2021.

North Seas mængder var lavere end i 2021 som følge af fortsatte produktionsstop i bilindustrien forårsaget af mangel på dele. Strejker i havnen i Felixstowe medførte også lavere mængder. Vækstraten for Mediterraneans mængder steg igen i oktober efter en mindre nedgang i vækstraten i 3. kvartal.

Channels mængder var betydeligt lavere end i 2021 på grund af fortsat nedgang i det samlede marked og tilførslen af kapacitet fra en tredje færgeoperatør. Baltic Seas mængder var lavere end i 2021 som følge af krigen i Ukraine, om end den procentvise nedgang var den hidtil laveste i 2022.

For de sidste tolv måneder 2022-21 var der en nedgang i de samlede transporterede fragt-lanemeter på 1,7% til 42,8 mio. fra 43,5 mio.
i 2021-20.

Færge - passager: Antallet af passagerer fortsatte med at vende tilbage og steg 172% til 332 tusinde svarende til 84% af mængderne i oktober 2019, den seneste sammenlignelige måned før Covid-19. Antallet af biler svarede til 85% af volumen i 2019.

For de sidste tolv måneder 2022-21 var det samlede antal passagerer 3,5 mio. sammenlignet med 0,8 mio. i 2021-20 og 5,1 mio. i 2019.

DFDS færgemængder
 Oktober Sidste tolv måneder
Fragt202020212022Ændr. 2020-192021-202022-21Ændr.
Lanemeter, '0004.1313.8243.478-9,0% 39.50743.50842.780-1,7%

Passager202020212022Ændr. 2020-192021-202022-21Ændr.
Passagerer, '00064122332171,9% 1.9698243.473321,4%

DFDS rapporterer månedlige færgemængder for fragt og passagerer med henblik på at give yderligere indsigt i trends for mængdeudviklingen i DFDS’ europæiske rutenetværk. DFDS’ færgeruter muliggør varehandel og rejser i og omkring Europa. Klik på link for at se et kort over det samlede netværk. Mængder for november 2022 forventes offentliggjort 13. december 2022 omkring kl. 10.00.

Torben Carlsen, CEO +45 33 42 32 01

Karina Deacon, CFO +45 33 42 33 42

Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59

Nicole Seroff, Communications +45 31 40 34 46

Om DFDS

DFDS leverer færge- og transport services i og omkring Europa og har en årlig omsætning på omkring DKK 25 mia.

For over 10.000 fragtkunder leverer vi høj pålidelighed via vores færge- og havneterminal services samt vores transport- og logistikløsninger.

For millioner af passagerer tilbyder vi sikker transport på korte færgeruter og ruter med overnatning.

Vi har 11.000 medarbejdere fordelt på skibe, terminaler, logistikcentre og kontorer i mere end 20 lande. DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor i København og er noteret på Nasdaq Copenhagen.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act.

Vedhæftet fil

DFDS_DK_NR_32_17_11_2022_OKT_VOLUMEN