Eezy Oyj:n negatiivinen tulosvaroitus: ennakoitua heikompi myyntikatekertymä ja kertaluonteiset erät alentavat kannattavuutta

EEZY OYJ -- SISÄPIIRITIETO -- 21.11.2022 KLO 18.35

Eezy Oyj alentaa vuoden 2022 näkymiään kannattavuuden osalta. Lokakuu oli liikevaihdoltaan odotetun kaltainen, mutta henkilöstövuokrauksen eri asiakassegmenttien kehitys vaikutti myyntikatekertymään epäedullisesti. Odotuksemme marras-joulukuun osalta ovat pienentyneet etenkin ravintola- ja kaupan sektorin myyntimme osalta.

Suunniteltujen tehostamistoimien laajuus on tarkentumassa parhaillaan käynnissä olevissa muutosneuvotteluissa. Eezy tavoittelee aikaisemmin arvioitua suurempaa hieman yli 2 milj. euron pysyvää kustannussäästöä vuositasolla. Säästötoimenpiteistä aiheutuvat arviolta noin 0,5 milj. euron kertaluonteiset kustannukset kirjataan vuodelle 2022.

Toimitusjohtaja Sami Asikainen: "Lähitulevaisuuden kehitys näyttää haastavalta ja markkinat eivät tue meitä. Odotamme kuitenkin viimeisen neljänneksen liikevoiton olevan lähellä viime vuoden Q4 tasoa, vaikka sitä rasittavat ennakoitua suuremmat henkilöstömuutosten kulut. Haluamme lähteä ensi vuoteen nykyistä matalammalla kustannusrakenteella, jotta pystymme toimimaan tehokkaasti haasteellisissa markkinaolosuhteissa."

Uusi ennuste:

Eezy odottaa liikevaihdon kasvavan ja liikevoiton olevan 4-5% liikevaihdosta vuonna 2022.

Aikaisempi ennuste (annettu 8.8.2022):

Eezy odottaa liikevaihdon kasvavan ja liikevoiton olevan 5-6% liikevaihdosta vuonna 2022.

Lisätietoja:

Sami Asikainen