Ett ledande tillverkningsföretag väljer Aino

Ett ledande tillverkningsföretag har valt Ainos SaaS-lösning. Avtalet innehåller totalt 6 000 licenser. Implementering sker under första kvartalet 2023.

“Vi är mycket glada och stolta över att få arbeta med ännu ett ledande tillverkningsföretag och ser fram emot att skapa mervärde och bidra till ökad Employee Sustainability, säger Jyrki Eklund, VD Aino Health.

Aino’s SaaS-lösning stödjer chefer med interna hälsorelaterade processer och frånvarohantering. Den erbjuder också rapporterings- och analysverktyg för att följa viktiga mätvärden relaterade till företagets hälsohantering. Målet med lösningen är att digitalisera arbetsförmågeprocesser och öka medarbetarnas välbefinnande.

Jyrki Eklund
VD, Aino Health
jyrki.eklund@ainohealth.com

Certified adviser
Erik Penser Bank
certifiedadviser@penser.se

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av Software as a Service-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system av SaaS-plattformar och tjänster minskar sjukfrånvaro, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och medarbetarengagemang genom att göra hälsa och välbefinnande till en integrerad del av det dagliga arbetet. För mer information besök ainohealth.com.