Marimekko on saanut päätökseen omien osakkeiden ostot

Marimekko Oyj, Pörssitiedote 22.11.2022 klo 19.40

Marimekko on saanut päätökseen omien osakkeiden ostot

Marimekon omien osakkeiden ostot, joista yhtiö ilmoitti 14.11.2022, on saatu päätökseen. Marimekko hankki 50 000 omaa osaketta Nasdaq Helsingin järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä hankintahetken markkinahintaan 16.–22.11.2022. Hankittujen osakkeiden keskihinta oli noin 9,0544 euroa osakkeelta ja hankituista osakkeista maksettu kokonaissumma oli 452 721,80 euroa.

Marimekko Oyj:llä on 40 649 170 osaketta ja ääntä. Yhtiön hallussa on omien osakkeiden ostojen jälkeen 77 790 omaa osaketta, mikä vastaa noin 0,19 prosenttia yhtiön kaikista osakkeista.

MARIMEKKO OYJ

Anna Tuominen
anna.tuominen@marimekko.com

JAKELU:
Keskeiset tiedotusvälineet

Marimekko on suomalainen lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Vuonna 2021 yhtiön liikevaihto oli 152 miljoonaa euroa ja tuotteiden brändimyynti 376 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa, ja verkkokauppa palvelee asiakkaita 35 maassa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka. Konsernin palveluksessa on noin 410 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.com.