Insiderinformation, Nexstim Abp: Ändringar av Nexstim Abp:s ledningsgrupp – Henri Hannula utnämnd till direktör med ansvar för försäljning och marknadsföring

Företagsmeddelande, Helsingfors, 17 december 2022 kl. 19.15

Nexstim Abp (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” eller ”bolaget”) meddelar att Steve Beller, direktören med ansvar för den nordamerikanska verksamheten, har beslutat att lämna sin befattning i företaget med omedelbar verkan.

Nexstims styrelse har utnämnt Henri Hannula (född 1974) till direktör med ansvar för global försäljning och marknadsföring. Han har haft nyckelpositioner sedan han började på Nexstim 2001, senast ansvarig för EU & ROW försäljning och marknadsföring.

Mikko Karvinen, VD för Nexstim Abp, kommer att fortsätta i sin roll som VD för Nexstim, Inc.

"Jag tackar Steve för hans betydande insatser för bolaget. Under Steves fem år på Nexstim hjälpte han till att lansera och växa vår amerikanska terapiverksamhet vid sidan av vår diagnostikverksamhet. Jag önskar honom framgång i sina nya utmaningar”, säger Nexstims vd Mikko Karvinen.

För mer information gå in på bolagets webbplats på www.nexstim.com eller kontakta:

Nexstim Abp

Leena Niemistö, styrelseordförande
leena.niemisto@nexstim.com

Bolagets Certified Advisor är Erik Penser Bank.

Om Nexstim Abp

Nexstim är ett finländskt tillväxtorienterat medicinteknikbolag som verkar på den globala marknaden. Vår mission är att möjliggöra individualiserad och effektiv diagnostik och behandling av svåra sjukdomar i hjärnan.

Nexstim har tagit fram en banbrytande teknik för icke-invasiv hjärnstimulering som bygger på transkraniell magnetstimulering (TMS) i kombination med 3D-navigering. Den unika tekniken möjliggör exakt och individuellt anpassad stimulering av det rätta området i hjärnan.

Affärsområdet diagnostik arbetar med kommersialisering av Nexstims NBS-system för navigerad hjärnstimulering (Navigated Brain Stimulation). NBS-systemet är det enda FDA-godkända och CE-märkta TMS-systemet för preoperativ kartläggning av hjärnbarken för motorik och tal.

Affärsområdet terapi marknadsför och säljer Nexstims NBT®-system för navigerad hjärnterapi (Navigated Brain Therapy), som fått godkännande från FDA för marknadsföring och försäljning i USA för behandling av egentlig depression. NBT®-systemet har i Europa fått CE-märkning för behandling av egentlig depression och kronisk neuropatisk smärta.

Nexstims aktier är noterade på Nasdaq First North Growth Market Finland och Nasdaq First North Growth Market Sweden.

Mer information finns på www.nexstim.com

Nexstim Plc_Company Announcement_Changes in Management Team_171220022_SWE_final1