2022 nr. 20 - Ahlsell offentliggør resultat af samt beslutning om gennemførsel af købstilbud fra Ahlsell

Aalborg, den 23. december 2022

Ahlsell Danmark ApS (”Ahlsell”) har i dag offentliggjort resultatet af Købstilbuddet (som defineret nedenfor) fra Ahlsell til mindretalsaktionærerne i Sanistål A/S (”Sanistål”). Optællingen viser, at Ahlsell har modtaget gyldige accepter fra mindretalsaktionærer, der samlet ejer 17,22% af aktiekapitalen og stemmerettighederne.

Baggrund
Ahlsell offentliggjorde den 7. juni 2022 et anbefalet, betinget frivilligt offentligt tilbud ("Købstilbuddet") om at købe de ca. 24,51% af aktierne, som er ejet af alle andre aktionærer end Storaktionærerne (som defineret nedenfor), til kurs DKK 85 pr. aktie, jf. selskabsmeddelelse nr. 8 / 2022. I henhold til tilbudsdokumentet, inklusive senere tillæg, udløb Købstilbuddet den 22. december 2022.

Ahlsell offentliggjorde den 22. december 2022, at Ahlsell havde gennemført købet af ca. 75,49 % af aktierne i Sanistål i henhold til de betingede aktieoverdragelsesaftaler med Danske Bank A/S, Nordea Bank Abp, Jyske Bank A/S og Nykredit Bank A/S ("Storaktionærerne") indgået 24. maj 2022.

Resultat og gennemførsel af Købstilbuddet
Opgørelsen af accepter viser, at Ahlsell har modtaget gyldige accepter af Købstilbuddet fra i alt 17,22% af den samlede aktiekapital og det samlede antal stemmer. I tillæg hertil ejer Ahlsell i alt 80,39 % af den samlede aktiekapital og det samlede antal stemmer.

Alle Købstilbuddets betingelser er opfyldt, og Ahlsell har derfor valgt at afslutte og gennemføre Købstilbuddet. Der henvises til meddelelsen fra Ahlsell, som er vedhæftet denne meddelelse.

Efter gennemførsel af Købstilbuddet vil Ahlsell dermed eje 97,61% af den samlede aktiekapital og det samlede antal stemmer.

Gennemførsel og afvikling
Købstilbuddet forventes afviklet kontant den 29. december 2022.

Som offentliggjort af Ahlsell i tilbudsdokumentet, jf. selskabsmeddelelse nr. 9 / 2022, vil Ahlsell snarest iværksætte tvangsindløsning af de resterende minoritetsaktionærer. Sanistål vil i den forbindelse anmode om, at Saniståls aktier afnoteres fra Nasdaq Copenhagen A/S.

Yderligere oplysninger
Bestyrelsesformand Anders K. Bønding kan kontaktes via kommunikationschef Pia Kristensen, Sanistål,
tel. +45 9630 6000, mobil +45 4117 8617.

Denne meddelelse er blevet udarbejdet på både engelsk og dansk. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem den engelske og den danske version har den danske version forrang.

Bilag
Meddelelse fra Ahlsell Danmark ApS.

Ansvarsfraskrivelse
Købstilbuddet fremsættes hverken direkte eller indirekte i nogen jurisdiktion, hvor dette ville stride mod lovgivningen i den pågældende jurisdiktion. Denne meddelelse og øvrige dokumenter vedrørende købstilbuddet må ikke sendes, videresendes eller fordeles på nogen anden måde i nogen jurisdiktion, såfremt dette ville udgøre en overtrædelse af lovgivningen i den pågældende jurisdiktion, herunder særligt i Det Forenede Kongerige, USA, Canada, Japan, Australien eller Sydafrika. Denne meddelelse udgør ikke et tilbud om eller en opfordring til at sælge eller købe aktier i Sanistål A/S. Købstilbuddet fremsættes udelukkende i form af et tilbudsdokument, der er udarbejdet og offentliggjort af Ahlsell Danmark ApS, og som indeholder de fuldstændige vilkår og betingelser for købstilbuddet. Aktionærer i Sanistål A/S opfordres til at læse tilbudsdokumentet og eventuelle tilknyttede dokumenter, da de indeholder vigtige oplysninger om købstilbuddet.

Vedhæftet fil

Announcement of Result and Completion (Ahlsell) (DK) 23 12 2022