Investeringsforeningen Nykredit Invest – årsrapport for 2022

Foreningens bestyrelse har i dag behandlet og godkendt årsrapport for 2022.

De finansielle markeder udviklede sig negativt i 2022, hvor såvel aktier som obligationer oplevede væsentlige kursfald. Afkastmæssigt blev 2022 derfor et utilfredsstillende år for foreningen. Alle foreningens afdelinger leverede negative afkast, der var lavere end ledelsens forventning primo året. En højere end ventet inflation var årsag til denne udvikling i 2022.

Sammenholdt med afdelingernes respektive benchmark viste udviklingen for foreningens afdelinger et blandet billede. Foreningens aktivt forvaltede afdelinger med globale aktier og bæredygtige kreditobligationer gav afkast, der oversteg benchmark i 2022. Afkastene i disse afdelinger findes tilfredsstillende markedet taget i betragtning. Derimod gav afdelinger med obligationer og danske aktier et afkast lavere end benchmark, hvilket ledelsen finder ikke tilfredsstillende.

Foreningens ledelse forventer moderate afkast i foreningens afdelinger med sikre obligationer. For aktieafdelingerne ventes afkastene at vise store udsving over det kommende år, og det kan ikke udelukkes, at disse bliver negative for 2023.

Henvendelse vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Tage Fabrin-Brasted tlf. 44 55 91 60.

Investeringsforeningen Nykredit Invest

Tage Fabrin-Brasted
Direktør

FB_Inv_Nykredit_Invest_aarsrapport_2022_24_02_2023 Aarsrap_2022_Inv_Nykredit_Invest