Cargotec Oyj:n hallitus päätti konsernin avainhenkilöiden uudesta kannustinohjelmasta

CARGOTEC OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 27. HUHTIKUUTA 2023 KLO 9.15

Cargotec Oyj:n hallitus on päättänyt uuden osakepohjaisen kannustinohjelman perustamisesta konsernin avainhenkilöille. Uuden sitouttavan osakepalkkio-ohjelman 2023–2025 mukainen palkkio on ehdollinen hallituksen määrittämien strategisten tavoitteiden saavuttamiselle. Lisäksi palkkio edellyttää voimassa olevaa työ- tai toimisuhdetta. Palkkio maksetaan vuoden 2025 alussa. Ohjelmasta palkkiona maksettuja osakkeita ei saa myydä, siirtää, pantata tai muuten luovuttaa rajoitusjaksolla joka päättyy kuusi kuukautta palkkion maksamisen jälkeen. Ohjelma on tarkoitettu noin 50 Cargotec-konsernin avainhenkilölle, mukaan lukien valikoidut johtoryhmän jäsenet. Ohjelmasta jaetaan palkkiona yhteensä enintään noin 268 750 Cargotec Oyj:n B-sarjan osaketta. Lisäksi palkkioon sisältyy rahana maksettava osuus palkkiosta aiheutuvien verojen ja veronluonteisten maksujen kattamiseksi.

Cargotec Oyj

Lisätietoja:
Aki Vesikallio, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 729 1670
Vesa-Pekka Lankinen, johtaja, Performance and Rewards, puh. 020 777 4113

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotec on allekirjoittanut YK:n Global Compact -aloitteen 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Yhtiön liikevaihto vuonna 2022 oli noin 4,1 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 500 henkilöä. www.cargotec.fi