Boreo on saanut päätökseen Delfin Technologies Oy:n yritysoston ja sopinut 8 miljoonan euron suuruisesta korotuksesta sen rahoituslimiitti- ja lainasopimukseen

BOREO OYJ                        Sijoittajauutinen                    3.7.2023 klo 15:00

Boreo Oyj on tänään saanut päätökseen Delfin Technologies Oy:n (”Delfin Technologies”, ”Delfin” tai ”Yhtiö”) yritysoston, joka tiedotettiin 8.6.2023 julkaistulla sijoittajauutisella. Boreo konsolidoi Yhtiön 1.7.2023 alkaen.

Boreo on lisäksi sopinut OP Yrityspankki Oyj:n kanssa sen olemassa olevan 55 miljoonan euron rahoituslimiitti- ja lainasopimuksen korottamisesta 8 miljoonalla eurolla (”Rahoitusjärjestely”). Helmikuussa 2022 allekirjoitetun alkuperäisen rahoitussopimuksen ehdot säilyvät ennallaan ja nyt toteutetun Rahoitusjärjestelyn varat on suunniteltu käytettävän yritysostoihin ja konsernin käyttöpääomatarpeisiin.

”Toteutettu Rahoitusjärjestely vahvistaa konsernin taloudellista asemaa ja antaa mahdollisuuksia toimia yritysostomarkkinoilla. Viimeisen vuoden aikana olemme panostaneet Boreo-perheeseen sopivien laadukkaiden yhtiöiden kartoittamiseen, mikä on vaikuttanut positiivisesti pääoman allokointimahdollisuuksiimme. Tavoitteenamme on jatkaa laadukkaiden yrittäjämäisten yhtiöiden hankintoja toimintaympäristöstä riippumatta ja säilyttää samanaikaisesti konsernin vakaa taloudellinen asema”, sanoo Boreon toimitusjohtaja Kari Nerg.

Vantaalla, 3. päivänä heinäkuuta 2023

Boreo Oyj

Kari Nerg

Jakelu:
Helsingin pörssi
keskeiset tiedotusvälineet,
www.boreo.com

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Kari Nerg

Talous- ja rahoitusjohtaja Aku Rumpunen

Boreo lyhyesti

Boreo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, joka luo arvoa omistamalla, hankkimalla ja kehittämällä liiketoimintoja Pohjois-Euroopassa. Boreon liiketoiminnot on organisoitu kolmeen liiketoiminta-alueeseen: Elektroniikka, Tekninen kauppa ja Raskas kalusto.

Boreon päätavoite on omistaja-arvon luominen pitkällä aikavälillä. Tämän se pyrkii saavuttamaan yritysostovetoisella strategialla, luomalla optimaaliset olosuhteet sen yhtiöille myynnin kasvattamiseen ja kannattavuuden parantamiseen sekä olemalla paras mahdollinen koti sen yhtiöille ja henkilöstölle.

Konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 160 miljoonaa euroa ja se työllistää yli 300 henkilöä seitsemässä maassa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Vantaalla.