Clean Motion: Fordon på väg till NEOM

Det första EVIG-fordonet för NEOM i Saudiarabien har nu blivit upphämtat vid fabrik i Trollhättan.

Fordonet är en del av den första inköpsordern som hör till ramavtalet, tecknat i maj. Ramavtalet uppgår till cirka 20,1 MSEK. Den första ordern, värd 252.300 € eller cirka 2,9 MSEK, avser huvudsakligen betalningen för utvecklingsarbetet med att skapa en skräddarsydd helhetslösning för ”last mile delivery” på ön Sindalah.

För mer information, vänligen kontakta:
Christoffer Sveder
Commercial Director, Clean Motion AB
Tel: +46 706 112 698
Email: christoffer.sveder@cleanmotion.se

Om Clean Motion AB
Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer verkligt hållbara fordon för städer. Fordonen är närproducerade och baserade på energi- och resurseffektivitet, för att maximera införandet av elfordon globalt. Bolagets vision är att erbjuda stadsmobilitet-laddad med solenergi och erbjuder därför lätta elfordon med låg energiförbrukning för att möta 2000-talets urbana transportutmaningar.

Clean Motion AB är listat på First North Growth Market vid Nasdaq Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission. För ytterligare information, vänligen besök: https://www.cleanmotion.se/.