Værdipapirfonden BankInvest – Prospektopdatering

København K, Sept. 01, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) --

Opdateret prospekt for Værdipapirfonden BankInvest offentliggøres dags dato.

Der er foretaget følgende opdateringer i prospektet:

• Ændring af benchmark for de 8 blandede afdelinger: Optima 10 KL, Optima 10 Akk. KL, Optima 30 KL, Optima 30 Akk. KL, Optima 55 KL, Optima 55 Akk. KL, Optima 75 KL og Optima 75 Akk. KL.
  • Tilføjelse af mulighed for investering i UCITS og/eller investeringsinstitutter, som kan indeholde en mindre gearing for de følgende afdelinger: Optima 10 KL, Optima 10 Akk. KL, Optima 30 KL, Optima 30 Akk. KL, Optima 55 KL, Optima 55 Akk. KL, Optima 75 KL, Optima 75 Akk. KL, Optima Aktier KL og Optima Aktier Akk. KL.
  • Justering af afsnittet ”Risikoindikator og risikoprofil”.
  • Tilføjelse til afsnittet ”Bæredygtighedsrisici”.
  • Tilføjelse af nyt afsnit ”Politik for sikkerhedsstillelse”,
  • Prospektets bilag vedr. bæredygtighedsrelaterede oplysninger er endvidere blevet opdateret med mindre præciseringer.

Prospektet er vedhæftet denne fondsbørsmeddelelse og kan endvidere downloades på bankinvest.dk, eller rekvireres ved henvendelse til BI Management A/S, Bredgade 40, 1260 København K, tlf. 77 30 90 00.

Henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Martin Fjordlund Smidt på tlf. 77 30 90 00.

BI Management A/S

Martin Fjordlund Smidt