AUGUST MÆNGDER: FRAGT STADIG TÆTTERE PÅ 2022, PASSAGERER OP 3%

INVESTOR NEWS nr. 30 - 12. september 2023

Færge – fragt: De samlede mængder i august 2023 var 4,6% lavere end i 2022. Mængderne var 1,6% lavere end i 2022 justeret for Channel.

Nordsømængderne var højere end sidste år drevet af øgede mængder på de fleste ruter. I Middelhavet var mængderne lavere end sidste år som følge af tiltag til at sænke inflationen i Tyrkiet og lavere efterspørgsel i Europa.

På Den Engelske Kanal var mængderne lavere end i 2022, hvilket fortsat afspejler en omfordeling af markedsandele i august 2022 i kølvandet på en færgekonkurrents suspendering af sejladser i 2022. Mængderne i Østersøen kom stadig tættere på niveauet i 2022 og én rutes mængder var højere end sidste år.

For de sidste tolv måneder 2023-22 var der en nedgang i de samlede transporterede fragt-lanemeter på 10,9% til 38,7 mio. fra 43,4 mio. i 2022-21. Nedgangen var 4,2% justeret for Channel.

Færge - passager: Antallet af passagerer steg 2,8% drevet af flere passagerer i alle tre passagerområder. Antallet af biler var steg 0,8% lavere på grund af hovedsage-ligt færre biler mellem Holland og Storbritannien.

For de sidste tolv måneder 2023-22 steg det samlede antal passagerer 48% til 4,4 mio. fra 3,0 mio. i 2022-21.

DFDS færgemængder
 August Sidste tolv måneder
Fragt202120222023Ændr. 2021-202022-212023-22Ændr.
Lanemeter, '0003.2023.1202.976-4,6% 43.88443.41938.666-10,9%

Passager202120222023Ændr. 2021-202022-212023-22Ændr.
Passagerer, '0001576947142,8% 7352.9874.42048,0%

DFDS rapporterer månedlige færgemængder for fragt og passagerer med henblik på at give yderligere indsigt i trends for mængdeudviklingen i DFDS’ europæiske rutenetværk. DFDS’ færgeruter muliggør varehandel og rejser i og omkring Europa. Klik på link for at se et kort over det samlede netværk. Mængder for september 2023 forventes offentliggjort 12. oktober 2023 omkring kl. 10.00.

Torben Carlsen, CEO +45 33 42 32 01

Karina Deacon, CFO +45 33 42 33 42

Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59

Christina Bruun Madsen, Media +45 51 71 42 88

Om DFDS

Vi driver et transportnetværk i og omkring Europa med en omsætning på DKK 27 mia. og 12.800 heltidsansatte.

Vi transporterer varer i trailere med færge, vej og jernbane, og tilbyder desuden komplementære transport og logistik services.

Vi transporterer også passagerer i bil og til fods med færger på korte ruter og på ruter med overnatning.

DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor og er børsnoteret i København.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act.

Vedhæftet fil

DFDS_DK_NR_30_12_09_2023_AUG_VOLUMEN