INVESTORS HOUSE ON PÄÄTTÄNYT AIESOPIMUKSEN LAKEAN HANKINNASTA

Investors House Oyj

Pörssitiedote 12.9.2023 klo 12

INVESTORS HOUSE ON PÄÄTTÄNYT AIESOPIMUKSEN LAKEAN HANKINNASTA

Investors House osana kolmen yrityksen konsortiota ja Lakea ovat päättäneet 5.7.2023 solmitun aiesopimuksen, jonka aiheena oli mahdollinen Lakea-konsernin hankinta konsortion omistukseen.

Aiesopimus päätetään osapuolten hyvässä yhteisymmärryksessä. DD-prosessin myötä on käynyt ilmeiseksi, että aiesopimuksen mukaisella yritysjärjestelyllä ei ole riittäviä edellytyksiä.

Suurimmat haasteet syntyvät Lakean toimintaa sääntelevästä kehikosta sekä tietyistä sen säännellyn rahoituksen ehdoista.

Osapuolet pitävät mahdollisena tulevaisuudessa etsiä muita yhteistyön tai -omistuksen muotoja vaikkeivat ne juuri nyt osoittautuneet mahdollisiksi tai ole ajankohtaisia.

Toimitusjohtaja Petri Roininen:

‘’Pyrimme tekemään osakkeenomistajiemme kannalta mahdollisimman perusteltuja investointeja. Sillä linjalla olemme kasvattaneet osinkoamme kahdeksan peräkkäisen vuoden ajan ja tavoittelemme jatkoa. Lakean kanssa etenimme aiesopimukseen ja dd-vaiheeseen. Sen perustella totesimme ettei riittäviä edellytyksiä ole. Käytämme vallitsevassa markkinatilanteessa paljon aikaa uusien sijoituskohteiden hakuun, mutta olemme valikoivia osakkeenomistajien varojen sijoittamisessa’’.

Helsinki 12.9.2023

Investors House Oyj

Lisätiedot                           Petri Roininen, puh 040 761 9669

Jakelu                   Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.investorshouse.fi