Kovat ajat lisäävät vuokra-asuntojen manageerauskysyntää

Investors House Oyj
Lehdistötiedote 3.10.2023 klo 8.30

Kovat ajat lisäävät vuokra-asuntojen manageerauskysyntää

Asuntomarkkinalla on ainakin yksi kasvava lohko. Se on yksityisten asuntosijoittajien omistamien asuntojen manageeraus.

Investors Houseen kuuluvan OVV-ketjun manageerauspalvelu eli kokonaispalvelusopimusten määrä kasvoi elokuussa 19 % vuodentakaisesta. Manageerattava kanta kasvoi nyt 1.893 asuntoon.

‘’Asuntokauppa ei käy korkojen noustua, mutta asuntojen vuokraus vetää jokseenkin normaalisti. Kuluneen vuoden ilmiö on ollut manageeraussopimusten nopea kasvu. Kasvava osa asiakkaista haluaa vuokrauspalvelun lisäksi ulkoistaa asuntovarallisuuden juoksevan hoidon ja huolet’’, sanoo Investors Housen toimitusjohtaja ja OVV-ketjun hallituksen puheenjohtaja Petri Roininen

OVV on vuokravälitystä- ja manageerauspalveluja tarjoava franchise-ketju. Se muodostuu 12 paikkakunnalla toimivista yrittäjistä ja emoyhtiöstä. Ketju vuokraa vuosittain noin 5.000 asuntoa ja hoitaa noin 1.900 asunnon manageerausta.

Helsinki 3.10.2023

Investors House Oyj

Lisätiedot        Petri Roininen, puh 040 761 9669

Jakelu        Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.investorshouse.fi