Crurated Umumkan Ketersediaan Eksklusif Wain Koleksi Vintaj Domaine Robert Groffier untuk Pembeli Persendirian dan Juga Restoran Di Seluruh Dunia


LONDON, Oct. 17, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Crurated, komuniti wain keahlian yang berpangkalan di London yang direka untuk menghubungkan pakar dengan pengeluar bertaraf dunia, umumkan ketersediaan wain koleksi vintaj daripada Domaine Robert Groffier. Koleksi itu akan dijual secara eksklusif kepada ahli komuniti Crurated dan akan tersedia secara global untuk pembeli dan restoran persendirian. Keluarga Groffier adalah antara pembuat wain terbaik di Côte de Nuits. Asalnya diasaskan oleh bapa Robert Groffier, Jules pada 1950-an, Domaine kini dikendalikan oleh cucu Robert, Nicolas Groffier dan isterinya, Céline. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang keahlian dan peluang pembelian, lawati www.crurated.com.

Groffier dan Crurated turut bekerjasama mengedarkan Koleksi Groffier unik sebagai Magnum dan seterusnya. Teknologi NFT daripada Crurated dan penutup atas botol kapsul emas dari Domaine Groffier menawarkan insurans terbaik yang menandakan ketulenan untuk botol terus dari Domaine.

Koleksi vintaj di Crurated terdiri daripada lot berikut:

  • Pemilihan menegak bagi Les Amoureuses (2016-2021) yang dianggap antara terroir terbaik di Côte de Nuits
  • Pilihan mendatar daripada beberapa terroir terbaik di Perancis dari tahun 2009
  • Magnum dan botol dari bilik bawah tanah persendirian Groffier mewakili setiap dekad sejak tahun 1970
  • Menegak Chambertin Clos Magnum 1997-2008 yang menakjubkan

Kapsul Emas pada botol wain vintaj menandakan asal-usulnya.

Peluang ini bermula 16 Oktober 2023, dan wain seumur hidup ini akan ditawarkan kepada ahli Crurated melalui jualan peribadi.

“Menawarkan wain dari koleksi vintaj kami melalui penggunaan NFT dan teknologi blok rantai adalah cara yang unik dan terbaru untuk memastikan asal-usul dan wain itu datang terus dari bilik bawah tanah tempat wain tersebut matang sejak dibotolkan,” kata Nicolas. “Kami sentiasa cuba mencari cara terbaik dan paling langsung untuk menyampaikan wain kami kepada pengguna dan restoran dan perkongsian kami dengan Crurated memenuhi janji ini.”

“Nicolas memandang serius pada kualiti dan telah membawanya ke tahap yang tidak pernah berlaku sebelum ini sambil menumpukan pada inovasi dan juga kekal setia kepada tradisi yang diturunkan sejak turun-temurun.,” kata Alfonso de Gaetano, Ketua Pegawai Eksekutif & Pengasas Crurated. “Kami terus mewujudkan perkongsian eksklusif dengan pengeluar yang meningkatkan lagi faedah yang kami tawarkan kepada ahli kami. Kami berbesar hati kerana berpeluang menawarkan koleksi ini dan bekerjasama dengan Nicolas dan pasukannya.”

Setiap botol akan disertakan bersama satu NFT. Direkodkan selama-lamanya pada blok rantai, NFT akan menentusahkan ketulenan botol dan memberikan butiran penting yang lain, termasuk asal-usul, sejarah pemilikan, vintaj, lokasi ladang anggur, varieti dan butiran penting yang lain. NFT boleh diakses dengan mudah dengan mengetik pada telefon yang didayakan NFC atau RFID. Sejarah botol juga dikemaskinikan melalui rakaman blok rantai baharu pada bila-bila masa wain itu dijual semula dan token bergerak daripada seorang pelanggan kepada pelanggan yang lain.

Perihal Crurated
Ditubuhkan pada tahun 2021, Crurated ialah komuniti wain dalam talian berasaskan blok rantai yang pertama yang mengesahkan asal-usul setiap botol yang dijual dengan NFT. Pasukan ini bersemangat tentang peluang menguruskan dan memilih untuk ahli membeli wain yang jarang ditemui terus dari domain tempat wain tersebut dihasilkan. Label-label termasuklah Charles Lachaux, Domaine Arnoux-Lachaux, dan Robert Groffier telah menandatangani tawaran pengedaran eksklusif dengan Crurated dengan lebih banyak lagi pada masa akan datang. Para ahli juga boleh berinteraksi dengan pembuat wain rakan kongsi di acara peribadi, bersama cef terkenal, di lokasi yang menakjubkan di seluruh dunia. Pada masa hadapan, Crurated akan memperluaskan penawaran produk mereka ke dalam segmen mewah lain dan teknologi dipacu metaverse. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, lawati www.crurated.com.

Hubungan PR
Michael Volpatt
Michael@larkinvolpatt.com
415.994.8864

Gambar yang dilampirkan bersama pengumuman ini boleh didapati di
https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/3890e653-f065-4dff-84b8-461bff2ad0cf
https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/c93f7aa8-860e-42c4-95f7-eb4ee1c16355