Sdiptech AB (publ) - Delar av ledningen i Sdiptech AB (publ) säljer aktier för att täcka skatteskuld

3 november 2023, 17:00

Delar av ledningen i Sdiptech AB (publ) säljer aktier för att täcka skatteskuld

Idag meddelar Sdiptech att delar av bolagets ledningsgrupp har sålt B-aktier för att täcka skatteskuld.

I och med lösen av tidigare teckningsoptionsprogram, vilka har resulterat i beskattning av innehavarna, så har vissa optionsinnehavare ur ledningen nu sålt ett antal aktier för att täcka dessa skatteinbetalningar. Totalt omfattar det 59 000 B-aktier, vars fördelning anges i kommande insynsrapportering.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Bengt Lejdström, CFO, +46 702 74 22 00, bengt.lejdstrom@sdiptech.com

Sdiptechs stamaktie av serie B handlas på Nasdaq Stockholm under kortnamn SDIP B med ISIN-kod SE0003756758. Sdiptechs preferensaktier handlas under kortnamn SDIP PREF med ISIN-kod SE0006758348. Mer information finns på bolagets hemsida: www.sdiptech.se

Sdiptech är en teknikkoncern som förvärvar och utvecklar marknadsledande nischverksamheter som bidrar till att skapa mer hållbara, effektiva och säkra samhällen. Sdiptech omsätter ca 4 500 Mkr och har sitt säte i Stockholm.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 3 november 2023, kl 17:00.

Sdiptech_Försäljning_aktier_20231103