Correction: Meddelelse om formue og antal investorer i Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling A og Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling Akk. A

København K, Nov. 23, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) --

Tegningen af andele i andelsklassen Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling A under afdelingen Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling KL og andelsklassen Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling Akk. A  under afdelingen Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling Akk. KL i Investeringsforeningen BankInvest blev afsluttet 21. november 2023.

Ved tegningsperiodens afslutning var der modtaget nedenstående ordrer:

Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling A
ISINDK0062500179
Tegningskurs100,30
Antal investorer45
Antal andele283.708
Formue28.455.912,40 kr.

Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling Akk. A
ISINDK0062500336
Tegningskurs100,30
Antal investorer10
Antal andele250.030
Formue 25.078.009,00  kr.

Den samlede tegning i afdelingerne blev:

Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling KL:            128.755.912,40 kr.
Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling Akk. KL:    125.378.009,00 kr.

For oplysninger om afdelingernes investeringsområde henvises til det offentliggjorte tegnings­prospekt samt andelsklassernes Dokument med central information, som kan downloades fra www.bankinvest.dk eller rekvireres ved henvendelse til BI Management A/S, Bredgade 40, 1260 København K, tlf. 77 30 90 00.

De nye andele i ovennævnte A andelsklasser forventes at blive optaget til handel på Nasdaq Copenhagen A/S med første handelsdag den 27. november 2023.

For yderligere oplysninger om Investeringsforeningen BankInvest henvises til foreningens prospekt, som ligeledes kan downloades fra www.bankinvest.dk eller rekvireres ved henvendelse til BI Management A/S, Bredgade 40, 1260 København K, tlf. 77 30 90 00.

BI Management A/S

Martin Fjordlund Smidt