Investors House: Kukkula -hankkeen kaavoitus etenee odotetusti

Investors House Oyj

Lehdistötiedote 8.12.2023 klo 8.30

Investors House: Kukkula -hankkeen kaavoitus etenee odotetusti

Investors Housen osakkuusyhtiöiden omistaman Jyväskylän Kukkula -hankkeen kaavoitus etenee odotetusti. Kukkulan osayleiskaava tuli vireille 8.12.2023.

Uudisrakentamisen mahdollistavat ensimmäiset asemakaavat valmistuvat arvion mukaan vuoden 2025 loppuun mennessä.

Kukkulaksi nimetty Jyväskylän vanha keskussairaalan alue muodostaa tulevaisuudessa sairaala Novan kanssa yhden Keski-Suomen tärkeimmistä palvelu- ja työpaikka-alueista.

Sairaalarakennuksista, jotka omistavat Investors Housen osakkuusyhtiöt Apitare Oy ja Jyväskylän Kukkulan Kehitys Oy, osa on vuokrattu ja osalle parhaillaan kehitetään uusia käyttötarkoituksia.

Valmistuessaan Kukkulan alueesta muodostuu uusi kaupunginosa useammalle tuhannelle kaupunkilaiselle.

Toimitusjohtaja Petri Roininen:

’’Kukkula -alueelle rakennetaan seuraavan 10 vuoden kuluessa Suomen mittakaavassa merkittävä uusi kaupunginosa palveluineen, työpaikkoineen ja asuntoineen. Sairaala Novan palveluiden ja työpaikkojen lisäksi alue tarjoaa laadukkaan kodin usealle tuhannelle jyväskyläläiselle. Rakentamisen myötä syntyy tuhansia henkilötyövuosia suunnittelijoille, rakentajille ja materiaaliteollisuuteen.’’

Helsinki 8.12.2023

Investors House Oyj

Lisätiedot        Toimitusjohtaja Petri Roininen, puh 040 761 0669
Jakelu        Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.investorshouse.fi