Equinor ASA: Kjøp av aksjer til aksjeprogram for ansatte

Nedenfor følger informasjon om transaksjoner knyttet til tilbakekjøpsprogrammet for Equinor ASA (OSE:EQNR, NYSE:EQNR) til bruk i aksjebaserte insentivprogrammer for ansatte og ledelse.

Dato for annonsering av tilbakekjøpsprogrammet: 8. februar 2023.

Varighet av tilbakekjøpsprogrammet: 15. februar 2023 til 15. januar 2024.

Størrelse av tilbakekjøpsprogrammet: Samlet kjøpesum i tilbakekjøpsprogrammet er inntil NOK 1 535 150 000 og det maksimale antall aksjer som kan erverves er 20 000 000, hvorav opp til 12 000 000 aksjer kan erverves i perioden fra 15. februar 2023 til 10. mai 2023, og opptil 8 000 000 aksjer kan erverves i perioden fra 15. juni 2023 til 15. januar 2024.

Den 15. januar 2024 kjøpte Equinor ASA totalt 419 574 egne aksjer ved Oslo Børs til en gjennomsnittspris på NOK 309,8379 pr. aksje.

Med dette er tilbakekjøpsprogrammet av aksjer, som ble annonsert 8. februar 2023 til bruk i det aksjebaserte insentivsystemet for ansatte og ledelse, fullført. I perioden fra 15 februar 2023 og frem til 15 januar 2024 har Equinor kjøpt tilbake totalt 4 744 068 aksjer ved Oslo Børs og gjennomsnittsprisen per aksje har vært 323,5932.

Oversikt over transaksjoner:

DateAggregert volum (antall aksjer)Vektet gjennomsnittspris
pr. aksje (NOK)
Total transaksjonsverdi (NOK)

15 januar 2024419 574309,8379129 999 927

Totalt tidligere offentliggjorte tilbakekjøp under tilbakekjøpsprogrammet4 324 494324,92781 405 148 391

Totale kjøpt under tilbakekjøpsprogrammet4 744 068323,59321 535 148 318

Etter gjennomføring av ovennevnte transaksjoner eier Equinor ASA totalt 6 191 269 egne aksjer, tilsvarende 1,97% av Equinor ASAs aksjekapital, inkludert aksjer ervervet under selskapets tidligere tilbakekjøpsprogram for aksjer til bruk i selskapets aksjebaserte insentivprogrammer, og aksjer ervervet under selskapets offentliggjorte tilbakekjøpsprogram for aksjer som vil bli brukt til å redusere den utstedte aksjekapitalen i selskapet.

Denne opplysningen er informasjonspliktig i henhold til EU Market Abuse Regulation og verdipapirhandelloven § 5-12.

Vedlegg:
En oversikt over alle gjennomførte handler under tilbakekjøpsprogrammet som er utført i overnevnte tidsperiode er vedlagt denne meldingen og tilgjengelig på www.newsweb.no.

Kontaktpersoner:

Investor relations