Sisäpiiritieto, tulosvaroitus: Elecster alentaa liikevaihto- ja tulosarviotaan

ELECSTER OYJ                        SISÄPIIRITIETO 26.1.2024 KLO 13:00

SISÄPIIRITIETO, TULOSVAROITUS: ELECSTER ALENTAA LIIKEVAIHTO- JA TULOSARVIOTAAN

Elecster-konserni alentaa vuoden 2023 liikevaihtoa ja osakekohtaista tulosta koskevaa ohjeistusta.

Uusi ohjeistus
Koko vuoden osalta arvioimme konsernin liikevaihdon pienenevän ja osakekohtaisen tuloksen painuvan tappiolliseksi.

Aiemmin Elecster on arvioinut koko vuoden liikevaihdon säilyvän samalla tasolla tai pienenevän ja osakekohtaisen tuloksen säilyvän samalla tasolla tai paranevan edelliseen vuoteen verrattuna.

Korkojen nousu, sekä Elecsterin kannalta keskeisten valuuttojen arvon tuntuva alentuminen euroon nähden ovat merkittävästi nostaneet rahoituskustannuksia ja hidastaneet asiakkaiden investointihankkeiden toteutumista ennakoitua enemmän. Osittain samasta syystä pakkausmateriaalien toimitusvolyymi jäi viimeisellä vuosineljänneksellä selkeästi vertailuvuoden tasoa alemmaksi. Tulosta heikentävät myös saataviin kohdistuvat kertaluonteiset alaskirjaukset, joilla ei ole vaikutusta kassaan. Täten operatiivisen kannattavuuden suhteellinen parantuminen ei täysimääräisesti heijastunut osakekohtaiseen tulokseen.

Elecster julkistaa tilinpäätöstiedotteen kaudelta 1.1.-31.12.2023 22.2.2024.

Lisätiedot: toimitusjohtaja Arto Kinnunen, puh. 0400 191 980

ELECSTER OYJ