Participatiemelding van Solvac SA

Brussel, België - 19 februari 2024 – 8u30 CET

In overeenstemming met de Belgische wetgeving op de openbaring van belangrijke deelnemingen (wet van 2 mei 2007), heeft Solvac SA (Rue de Champs Elysées 43 - 1050 Bruxelles, België) een transparantiemelding naar Syensqo gestuurd om aan te geven dat de drempel van 30% is overschreden. Hier is een samenvatting van de beweging:

Datum van drempeloverschrijding Stemrechten na de transactie Aan stemrechten gelijkgestelde financiële instrumenten na de transactie Totaal
11 december 2023 30.81% - 30.81%

De kennisgeving van 15 februari 2023 bevat de volgende informatie:

• Reden van de kennisgeving: Verwerving of overdracht van stemrechtverlenende effecten of stemrechten
  • Kennisgeving door: Solvac SA
  • Datum van drempeloverschrijding: 11 december 2023
  • Overschreden drempel van directe stemrechten: 30% opwaarts
  • Noemer: 105 876 416
  • Toegevoegde informatie: Op basis van het aandeelhouderschap van Solvac NV in Solvay NV vóór de partiële splitsing (laatste kennisgeving van 24 maart 2021 met betrekking tot het overschrijden van een drempel op 19 maart 2021), bezat Solvac NV 30,81% van het aandelenkapitaal van Solvay NV en bezit het bijgevolg 30,81% van het aandelenkapitaal van Syensqo op het moment van de partiële splitsing.

De verklaringen en de volledige keten van gecontroleerde ondernemingen waardoor het bedrijf feitelijk wordt aangehouden, is beschikbaar in de Investor Relations-rubriek op de website van Syensqo.

Media relations Investor relations
Nathalie van Ypersele

Perrine Marchal

Laetitia Schreiber

media.relations@syensqo.com
Sherief Bakr

Bisser Alexandrov

Imtiyaz Lokhandwala

investor.relations@syensqo.com

Over Syensqo

Syensqo is een wetenschapsbedrijf dat baanbrekende oplossingen ontwikkelt die de manier waarop we leven, werken, reizen en ons vermaken verbeteren. Geïnspireerd door de wetenschappelijke raden die Ernest Solvay in 1911 organiseerde, brengen we het briljante talent samen dat de grenzen van wetenschap en innovatie verlegt ten voordele van onze klanten, met een wereldwijd team van meer dan 13.000.

Onze oplossingen dragen bij aan veiligere, schonere en duurzamere producten in huizen, voeding en consumptiegoederen, vliegtuigen, auto's, batterijen, slimme apparaten en toepassingen in de gezondheidszorg. Onze innovatiekracht stelt ons in staat om de ambitie van een circulaire economie waar te maken en baanbrekende technologieën te ontwikkelen die de mensheid vooruit helpen.

Bijlages

Copy of Solvac Syensqo tr-1be-fr (5) SB 150224 signed 20240219_TresholdNotification_NL