Kilpailu- ja kuluttajavirasto on hyväksynyt kaupan, jolla PunaMusta Media myy medialiiketoimintansa Keskisuomalaiselle

PUNAMUSTA MEDIA OYJ            PÖRSSITIEDOTE 6.3.2024 KLO 16.00

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on hyväksynyt kaupan, jolla PunaMusta Media Oyj myy tytäryhtiöidensä Sanomalehti Karjalainen Oy:n, Karelia Viestintä Oy:n ja PunaMusta Paikallismediat Oy:n koko osakekannat Keskisuomalainen Oyj:lle. Samalla PunaMusta Media-konserni luopuu medialiiketoiminnastaan.

PunaMusta Media Oyj tiedotti 31.1.2024 allekirjoittaneensa kauppakirjan medialiiketoiminnan myynnistä Keskisuomalainen Oyj:lle. Kaupan täytäntöönpano oli ehdollinen Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnälle. Keskisuomalainen Oyj jätti järjestelyyn liittyvän ilmoituksen Kilpailu- ja kuluttajavirastolle 20.2.2024, ja Kilpailu- ja kuluttajavirasto ilmoitti hyväksyneensä kaupan 6.3.2024. Kaupan arvioidaan toteutuvan maaliskuun 2024 lopussa 31.1.2024 tiedotettujen ehtojen mukaisesti.

PunaMusta Media Oyj solmii kaupan yhteydessä Keskisuomalainen Oyj:n kanssa kolmen vuoden vuokrasopimukset, sanomalehtipainamisen alihankintasopimuksen sekä yhdeksän kuukauden sivunvalmistusalihankintasopimuksen 31.1.2024 tiedotetun mukaisesti.

Joensuussa 6. maaliskuuta 2024

PUNAMUSTA MEDIA OYJ

Arttu Sallinen

LISÄTIETOJA:
Toimitusjohtaja Arttu Sallinen p. 050 412 3658

PunaMusta Media Oyj
Kosti Aaltosen tie 9, 80140 Joensuu
Puhelin 010 230 8000
Sijoittaja-yhteydet ir@punamustamedia.fi
www.punamustamedia.fi

TIEDOTTEEN JAKELU
keskeiset tiedotusvälineet
www.punamustamedia.fi

PunaMusta Media Oyj on kotimainen media-, näkyvyys-, paino- ja digitaalisen liiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 810 eri alojen osaajaa. Konsernin painoliiketoiminnan yhtiö PunaMusta palvelee asiakkaitaan muun muassa aikakaus- ja sanomalehtien, mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa. Näkyvyysliiketoiminnan yhtiöt PunaMusta Coloro ja PunaMusta Profilight ovat kumppanisi tapahtuma- ja suurkuvaratkaisuissa. Digitaalisen liiketoiminnan yhtiöt RockOn ja Exove tarjoavat brändin- ja tuotetiedon hallinnan ratkaisut ja digitaalisen näkyvyyden palvelut. Yhtiön medialiiketoiminta koostuu maakuntamedia Karjalaisesta, kuudesta paikallismediasta, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto oli vuonna 2023 133,9 miljoonaa euroa. Konserni on sitoutunut tieteeseen perustuvien ilmastotavoitteiden (SBT) asettamiseen.