Yara publiserer integrert årsrapport for 2023

Oslo: Yara har i dag publisert den integrerte årsrapporten for 2023, inkludert årsregnskap med noter.

Rapporten er vedlagt som PDF-fil og i European Single Electronic Format (ESEF).

Yara har begynt implementering av kravene i EUs bærekraftsdirektiv (Corporate Sustainability Reporting Directive, CSRD) og medfølgende EU-standarder for bærekraftsrapportering (European Sustainability Reporting Standards, ESRS). Yaras taksonomi- og bærekraftsrapport er inkludert i den integrerte årsrapporten for 2023, og publiseres derfor ikke separat.

Lederlønnsrapport og land-for-land-rapportering er publisert separat.

Rapportene er tilgjengelige på Yaras nettside:

Kontakt:

Maria Gabrielsen
Investorkontakt
M: +47 92090093
E: maria.gabrielsen@yara.com

Tonje Næss
Mediekontakt
M: +47 40844647
E: tonje.nass@yara.com

Om Yara

Yaras formål er å sørge for mat til verdens befolkning på en ansvarlig og bærekraftig måte, og ta vare på jorden, gjennom å kutte utslippene fra produksjon av gjødsel og utvikle utslippsfrie energiløsninger.

For å drive frem det grønne skiftet innen gjødselproduksjon, skipsfart og andre kraftintensive industrier, vil Yara produsere ammoniakk med vesentlig lavere utslipp. Vi bidrar med digitale verktøy til presisjonslandbruk og jobber tett med samarbeidspartnere i alle ledd i matverdikjeden for å dele kunnskap og fremme mer effektive og bærekraftige løsninger.

Yara ble etablert i 1905 for å bekjempe hungersnøden i Europa og er i dag et ledende globalt gjødselselskap og verdens største distributør av ammoniakk. Yara har 18 000 ansatte i mer enn 60 land, og bærekraft er en integrert del av vår forretningsmodell. I 2023 hadde Yara en omsetning på 15,5 milliarder USD.

www.yara.com

Vedlegg