Sisäpiiritieto: Muutosneuvottelut päättyneet PunaMusta Media -konsernin tytäryhtiö PunaMusta Oy:ssä

PUNAMUSTA MEDIA OYJ SISÄPIIRITIETO 25.3.2024 KLO 14.00

Konsernin painoliiketoimintaan kuuluvassa PunaMusta Oy:ssä 5.2.2024 aloitetut muutosneuvottelut Lahden tuotannon mahdolliseen supistamiseen tai lopettamiseen liittyen ovat päättyneet. Neuvottelujen piirissä oli entisen Lehtisepät Oy:n arkkipainoliiketoiminnan koko henkilöstö.

Neuvottelujen tavoitteena oli konsernin strategian mukaisesti parantaa erityisesti konsernin painoliiketoiminnan kilpailukykyä sekä pystyä vastaamaan laskevien volyymien myötä pysyvästi muuttuneeseen markkinatilanteeseen uudelleenjärjestelemällä ja tehostamalla toimintoja.

Muutosneuvottelujen lopputuloksena Lahden tuotanto lakkautetaan kesäkuun 2024 loppuun mennessä ja olemassa oleva tuotanto siirretään konsernin toisiin toimipisteisiin. Lahteen jää jatkossakin PunaMusta Oy:n myynti- ja asiakaspalvelu palvelemaan paikallisia asiakkaita kuuden henkilön voimin. Tuotannon lopettamisen seurauksena PunaMusta Oy:ssä tullaan irtisanomaan 21 henkilöä. Samanaikaisesti konsernissa avautuu neljä uutta tehtävää. Neuvottelujen piirissä olleista henkilöistä yhdelle löytyi uusi tehtävä konsernin muista toiminnoista. Näillä henkilöstövähennyksillä sekä tuotannon uudelleenjärjestelyillä saavutetaan noin 1,1 miljoonaan euron vuosittaiset säästöt, jotka alkavat realisoitua kokonaisuudessaan vuoden 2025 aikana. Tuotannon lopettamiseen liittyen konserni kirjaa arviolta 0,3 miljoonan euron kustannusvarauksen vuoden ensimmäiselle kvartaalille.

Joensuussa 25. maaliskuuta 2024

PUNAMUSTA MEDIA OYJ

Arttu Sallinen

LISÄTIETOJA:
PunaMusta Media Oyj:n toimitusjohtaja Arttu Sallinen,

PunaMusta Media Oyj:n painoliiketoiminnan johtaja Jari Avellan,

PunaMusta Media Oyj
Kosti Aaltosen tie 9, 80140 Joensuu
Puhelin 010 230 8000
Sijoittaja-yhteydet ir@punamustamedia.fi
www.punamustamedia.fi

TIEDOTTEEN JAKELU
keskeiset tiedotusvälineet
www.punamustamedia.fi

PunaMusta Media Oyj on kotimainen media-, näkyvyys-, paino- ja digitaalisen liiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 800 eri alojen osaajaa. Konsernin painoliiketoiminnan yhtiö PunaMusta palvelee asiakkaitaan muun muassa aikakaus- ja sanomalehtien, mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa. Näkyvyysliiketoiminnan yhtiöt PunaMusta Coloro ja PunaMusta Profilight ovat kumppanisi tapahtuma- ja suurkuvaratkaisuissa. Digitaalisen liiketoiminnan yhtiöt RockOn ja Exove tarjoavat brändin- ja tuotetiedon hallinnan ratkaisut ja digitaalisen näkyvyyden palvelut. Yhtiön medialiiketoiminta koostuu maakuntamedia Karjalaisesta, kuudesta paikallismediasta, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto oli vuonna 2023 133,9 miljoonaa euroa. Konserni on sitoutunut tieteeseen perustuvien ilmastotavoitteiden (SBT) asettamiseen.