Keselamatan Psikologi dalam Tenaga Kerja Global Hari Ini

Workplace Options (WPO) Debut Kajian Terpacu Data Merentasi 9 Negara; Meneroka Isu Tempat Kerja, Keperluan untuk Kepimpinan Inklusif dan Komitmen yang Diperbaharui terhadap Kesejahteraan Berpusatkan Manusia


RALEIGH, N.C., April 05, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Di tengah-tengah tekanan yang semakin meningkat dan cabaran yang tidak pernah berlaku sebelum ini di seluruh dunia, tempat kerja yang selamat dari segi psikologi telah menjadi keperluan untuk membina daya tahan organisasi dan kejayaan yang mampan. Pemimpin di setiap peringkat menyedari bahawa mereka perlu memupuk budaya amanah, keterbukaan dan keterangkuman dengan setiap suara didengar, dihargai dan dihormati.

Punca dari segi kewangan adalah jelas Keselamatan psikologi adalah tunjang penglibatan pekerja dan nadi kepada hasil perniagaan yang paling penting. Faedahnya merangkumi pengekalan bakat dan inovasi yang dipertingkatkan kepada perkhidmatan pelanggan yang lebih baik dan nilai jenama yang lebih kukuh.

Data Terus daripada Pekerja – Bukan Tinjauan atau Pendapat
Sebagai penyedia bebas terbesar bagi perkhidmatan kesejahteraan tersuai dan setempat, dengan lebih 116,000 pelanggan berkhidmat kepada 79 juta orang, Workplace Options (WPO) mempunyai wawasan mendalam tentang keselamatan psikologi global, diperoleh daripada data melalui kaunseling manusia dengan manusia yang dijalankan oleh pasukan klinikal kami di sembilan buah negara: Australia, Kanada, China, Perancis, Jerman, India, Mexico, United Kingdom dan Amerika Syarikat.

Penemuan terdiri daripada “Kajian Keselamatan Psikologi WPO: Konteks Global untuk Kejayaan Organisasi,” sebuah tapak web dan hab kandungan multimedia yang membentangkan maklumat tentang cara keselamatan psikologi memberi kesan kepada pekerja di negara yang berbeza. Tapak ini termasuk sumber multimedia, kertas putih, video, artikel, infografik dan maklumat lain tentang kepentingan global keselamatan psikologi.

“Kajian Keselamatan Psikologi WPO Konteks Global untuk Kejayaan Organisasi” boleh diakses di sini: Psychological Safety.

“Budaya yang dibina berdasarkan keselamatan psikologi mempunyai nilai yang sangat besar. Penglibatan pekerja yang berakar umbi membawa kepada kreativiti, inovasi dan persekitaran yang lebih besar dengan orang ramai boleh menjadi diri mereka yang sahih dalam setiap aspek kehidupan mereka,” kata Alan King, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif, Workplace Options. “Hasil daripada kajian ini akan membantu pemimpin dan organisasi membuat perubahan yang transformatif dalam kehidupan orang ramai dengan membina budaya berdaya tahan yang tertumpu pada kesejahteraan.”

Keputusan Kajian – Membandingkan dan Membezakan Kebimbangan Tempat Kerja Di Seluruh Negara
Maklumat negara individu telah diperoleh daripada penglibatan doktor dengan pelanggan, memberikan gambaran tentang gejala tempat kerja yang nyata dalam emosi, kognisi dan sikap pekerja terhadap kerja. Ini termasuk: tekanan di tempat kerja, kebimbangan/panik, mood yang rendah, prestasi kerja, konflik/ketegangan dengan pengurus, kurang pengiktirafan dan lain-lain.

Pemimpin boleh menggunakan data tersebut untuk memahami cabaran yang dihadapi oleh pekerja mereka. Contohnya, di Australia, “kekurangan pengiktirafan” adalah isu utama dalam fikiran pekerja. Sebaliknya, pekerja di India mengenal pasti “konflik/ketegangan di tempat kerja dengan pengurus” sebagai isu paling utama mereka. Syarikat yang beroperasi di kedua-dua negara/rantau ini boleh menggunakan hasil kajian untuk mendapatkan gambaran yang lebih mendalam tentang strategi dan taktik yang akan membina keselamatan psikologi dan daya tahan organisasi.

NegaraKebimbangan di tempat kerja (mengikut Kelaziman)
AustraliaKurang pengiktirafan, Keseimbangan kehidupan kerja, prestasi kerja
KanadaKebimbangan dengan aktiviti kerja harian, Prestasi kerja, Percanggahan nilai/iklim etika dalam syarikat, Konflik/ketegangan di tempat kerja dengan pengurus
CihinaKebimbangan dengan aktiviti kerja harian, Kurang pengiktirafan, Kurang pembangunan profesional
PerancisKurangnya pembangunan profesional, Prestasi kerja, Kebimbangan dengan aktiviti kerja harian
JermanKeseimbangan kehidupan kerja, Prestasi kerja, Konflik/ketegangan di tempat kerja dengan pengurus, Kebimbangan dengan aktiviti kerja harian
IndiaKonflik/ketegangan di tempat kerja dengan pengurus, Prestasi kerja, Keseimbangan kehidupan kerja, Kurang pembangunan profesional, Kebimbangan dengan aktiviti kerja harian
MexicoPrestasi kerja, Kebimbangan dengan aktiviti kerja harian, Kurang pengiktirafan, Konflik/ketegangan di tempat kerja dengan pengurus
United KingdomKurang pengiktirafan, Keseimbangan kehidupan kerja, Kebimbangan dengan aktiviti kerja harian
Amerika SyarikatKeseimbangan kehidupan kerja, Prestasi kerja, Konflik/ketegangan di tempat kerja dengan pengurus


Nilai Keselamatan Psikologi
Memandangkan persekitaran perniagaan global yang sentiasa berubah-ubah, pemimpin mesti mewujudkan tempat kerja yang berpaksikan keselamatan psikologi, yang merupakan asas kepimpinan inklusif. Pasukan yang berasa selamat secara psikologi adalah lebih inovatif, produktif dan berdaya tahan dalam menghadapi kesukaran.

“Sebagai sebahagian daripada keseluruhan strategi kesejahteraan korporat pada skala global, adalah penting untuk mewujudkan rangka kerja yang membolehkan budaya dan amalan dipertimbangkan dan diiktiraf di peringkat tempatan,” kata Mary Ellen Gornick, Rakan Kongsi Pengasas WPO Consulting Group. “Kajian itu memberikan pemimpin maklumat yang mereka perlukan untuk mewujudkan budaya inklusif di lokasi mereka beroperasi. Tetapi mereka juga harus ingat bahawa variasi mungkin wujud dalam cara strategi yang dilaksanakan di peringkat negara.”

Faedah keselamatan psikologi merangkumi:
– Penglibatan pekerja yang lebih mendalam: Kreativiti, inovasi dan pembangunan produk, perkhidmatan dan penyelesaian baharu yang lebih baik.
– Prestasi Pasukan yang Diperbaiki: Komunikasi terbuka, kerjasama dan maklum balas yang membina dalam pasukan.
– Meningkatkan Penglibatan dan Pengekalan Pekerja: Terlibat, bermotivasi dan komited terhadap peranan mereka dan organisasi membawa kepada tahap kepuasan kerja yang lebih tinggi, kadar pusing ganti yang lebih rendah dan pengekalan yang lebih besar bagi bakat terbaik.
– Penyelesaian Masalah yang Dipertingkatkan dan Pembuatan Keputusan: Dialog terbuka dan penerokaan pelbagai sudut pandangan membawa kepada penyelesaian masalah dan proses membuat keputusan yang lebih berkesan.
– Kesejahteraan Pekerja yang Lebih Tinggi: Mewujudkan persekitaran yang menyokong dengan individu berasa dihargai, dihormati dan dipedulikan, menyebabkan tahap tekanan, kebimbangan, kelesuan serta menggalakkan kesihatan dan kesejahteraan holistik yang lebih rendah.
– Daya Tahan Organisasi yang Dipertingkatkan: Dilengkapi dengan lebih baik untuk mengharungi perubahan, ketidakpastian dan kesukaran, pekerja berasa diberi kuasa untuk menyesuaikan diri, berinovasi dan bekerjasama, mewujudkan ketangkasan dan daya tahan dalam menghadapi tekanan luar.
– Kepuasan Pelanggan yang Dipertingkatkan: Pekerja berasa disokong dan diberi kuasa lebih berkemungkinan untuk melibatkan diri dengan pelanggan secara positif dan empati, yang membawa kepada tahap kepuasan dan kesetiaan pelanggan yang lebih tinggi.

Perihal Data
Simptom di tempat kerja merupakan cara tekanan tempat kerja atau keadaan kerja yang tidak selesa ditunjukkan dalam emosi, kognisi dan sikap pekerja terhadap kerja. Oleh kerana pekerja menghubungi WPO apabila mereka mengalami tekanan atau memerlukan bantuan, syarikat berada dalam kedudukan yang unik untuk memerhati jenis isu dan cabaran di tempat kerja yang dihadapi oleh pekerja.

Butiran dengan pekerja individu adalah sulit dan direkodkan dalam nota kes yang selamat untuk memudahkan sokongan yang berterusan. WPO juga menangkap data dalam format yang boleh diukur dan melaporkannya secara agregat (tanpa menjejaskan kerahsiaan peserta) untuk membantu organisasi pelanggan kami memahami keperluan pekerja dan mengiktiraf potensi risiko di peringkat organisasi dan lokasi.

Kami telah mengehadkan pertimbangan kami kepada negara-negara dengan saiz sampel - bilangan kes dengan isu dan gejala berkaitan kerja - mencukupi untuk membuat variasi dalam data yang ketara secara statistik.

PERIHAL WORKPLACE OPTIONS
Ditubuhkan pada tahun 1982, Workplace Options (WPO) ialah penyedia bebas terbesar bagi penyelesaian kesejahteraan holistik. Melalui program tersuai dan rangkaian global penyedia dan profesional bertauliah yang komprehensif, WPO menyokong individu untuk menjadi lebih sihat, lebih bahagia dan lebih produktif secara peribadi dan profesional. Dipercayai oleh 56 peratus daripada syarikat Fortune 500, WPO menyampaikan penjagaan berkualiti tinggi secara digital dan bersemuka kepada lebih 79 juta orang di 116,000 organisasi di lebih 200 negara dan wilayah.

Hubungi:
Bob Batchelor, Director, Public Relations and Publications
Bob.Batchelor@workplaceoptions.com

Jennifer Dart, Corporate Communications Manager
Jennifer.Dart@workplaceoptions.com

Video yang mengiringi pengumuman ini boleh didapati di: https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/cc6d9ccb-51a0-4dcd-9354-3428d0ed00f0