KFSH&RC פורץ גבולות עם שנה של הישגים בשלושה מרכזי מצוינות


KFSH&RC Pushes Boundaries with a Year of Achievements Across Three Centres of Excellence

ריאד, ערב הסעודית, May 11, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) --

King Faisal Specialist Hospital & Research Centre - בית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל (KFSH&RC) חווה שנה של הישגים בשלושת מרכזי המצוינות שלו - אונקולוגיה, גנומיקה והשתלות.

מרכז המצוינות האונקולוגי של KFSH&RC ממשיך להוביל את המאבק במחלה בממלכת ערב הסעודית. רק השנה טיפל המרכז ב-25% מכלל מקרי הסרטן בערב הסעודית, והשיג שיעור החלמה כולל של 50% ועד 90% החלמה במקרי לוקמיה. עם כמעט חמישה עשורים של שירות, המחויבות של המרכז לספק טיפולים מתקדמים לסרטן ניכרת באימוץ טכנולוגיות כגון טיפול CAR T-cell וביופסיה נוזלית, המספקות חלופות פחות פולשניות לשיטות מסורתיות, יחד עם השתלות מח עצם נרחבות, וטכניקות מהפכניות כמו כימותרפיה תוך צפקית היפרתרמית (HIPEC).

יש לציין כי KFSH&RC השיג ציון דרך על ידי השלמת למעלה מ -100 הליכי טיפול בתאי CAR T, טיפול חדשני המשנה גנטית את תאי החיסון של המטופל כדי להילחם בסרטן. הישג זה מציב את בית החולים ומרכז המחקר בשורה אחת עם מוסדות ידועים המקדמים גם טיפול בתאי CAR-T לסוגי סרטן דם שונים ובוחנים יישומים מורחבים באמצעות ניסויים קליניים ופרוטוקולי טיפול חדשים. יתר על כן, ההתמקדות של המרכז באונקולוגיה של ילדים מתגאה בשיעור הישרדות של 97% לחמש שנים עבור גידולי כליות ושיעור הישרדות של 92% עבור לוקמיה לימפובלסטית חריפה בילדים.

עם ההתקדמות המהירה ברפואה הגנומית, KFSH&RC מאמץ טכנולוגיות ריצוף של הדור הבא לטיפול בחולים במרכז הגנומי שלו, ומחולל מהפכה בגישות מקומיות ואזוריות לניהול מחלות. גילוי הזן החיידקי Stenotrophomonas Riyadhensis על ידי KFSH&RC, בעזרת טכנולוגיית ריצוף גנום שלם (WGS), תרם להבנתנו את מנגנוני העמידות לאנטיביוטיקה חיידקית. עם 15,698 ביקורי מטופלים ויותר מ-5,658 גנומים שלמים שהושלמו בשנת 2023, המרכז מבטיח שהמניעה, האבחון והטיפול יהיו מדויקים ומותאמים אישית.

מרכז המצוינות להשתלות איברים של KFSH &RC (OTCoE) ממשיך להיות התורם העיקרי לפעילות השתלות איברים בממלכה, ומהווה 65% מכלל ההשתלות המבוצעות ברמה הלאומית. בשנת 2023, OTCoE ביצע 1,092 השתלות איברים מוצקים, כולל השתלת הכבד הרובוטית המלאה הראשונה בעולם - שבה רופאים השתמשו בטכנולוגיה רובוטית כדי לבצע ניתוחים הן בחולה והן בתורם - הישג שמציב את המרכז בחזית שיטות ההשתלה העולמיות.

ככל ש- KFSH&RC ממשיך לדחוף את גבולות האפשרי במדע הרפואה, מאמציו לא רק מעוררים השראה, אלא גם משפיעים באופן משמעותי על קהילת הבריאות העולמית, ומאשרים מחדש את תפקידו כמוביל בחדשנות רפואית ושירותי בריאות מיוחדים.

אודות בית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל (KFSH&RC):

King Faisal Specialist Hospital & Research Centre - בית החולים ומרכז המחקר ע"ש המלך פייסל (KFSH&RC) הוא מוסד בריאות מוביל במזרח התיכון, שנועד להיות הבחירה האופטימלית עבור כל מטופל המבקש טיפול רפואי מיוחד. לבית החולים היסטוריה עשירה בטיפול בסרטן, מחלות לב וכלי דם, השתלות איברים, מדעי המוח וגנטיקה.

בשנת 2024, "Brand Finance" דירג את בית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל כמרכז הרפואי האקדמי המוביל במזרח התיכון ובאפריקה, ובין 20 המובילים בעולם זו השנה השנייה ברציפות. בנוסף, בשנת 2024 הוא הוכר כאחד מספקי שירותי הבריאות המובילים בעולם על ידי מגזין ניוזוויק.

כחלק מחזון 2030 הסעודי, הוצא צו מלכותי ב-21 בדצמבר 2021, להפוך את בית החולים לגוף עצמאי, ללא מטרות רווח, בבעלות ממשלתית, ולסלול את הדרך לתוכנית טרנספורמציה מקיפה שמטרתה להשיג מנהיגות עולמית בתחום הבריאות באמצעות מצוינות וחדשנות.

למידע נוסף

למידע נוסף, אנא צרו קשר עם:
Mr. Essam Al-Zahrani, Acting Media Affairs Head, 0555254429
Mr. Abdullah Al-Aown, Media Coordination Officer, 0556294232

תמונת יח"צ הנלווית להודעה זו זמינה בכתובת:
https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/e99afd2f-d5c6-400e-9290-26b36a580bee/he