Hospital Pakar dan Pusat Penyelidikan King Faisal Menerima Timbalan CEO Baharu di tengah-tengah Transformasi Strategik



RIYADH, Arab Saudi, May 14, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Hospital Pakar dan Pusat Penyelidikan King Faisal (KFSH&RC) baru-baru ini telah menyambut Dr. Björn Zoéga sebagai Timbalan CEO, pelantikan yang menekankan komitmen hospital untuk mempromosi dan menggalakkan kecemerlangan penjagaan kesihatan. Dr. Zoéga yang terkenal kerana pengalamannya yang luas dalam pengurusan dan dasar penjagaan kesihatan, menyertai pasukan yang berdedikasi sementara hospital terus memacu inisiatif strategik utama.

KFSH&RC, peneraju dalam penyelidikan perubatan dan perkhidmatan klinikal, terus menarik kepakaran global untuk memperkukuhkan visi kecemerlangan penjagaan kesihatan hospital. Dengan penglibatan Dr. Zoéga, hospital ini memajukan strategi transformasi digital yang direka bentuk untuk menambah baik kecekapan operasi dan meningkatkan penjagaan pesakit. Kepakaran beliau dalam menggalakkan kerjasama antarabangsa dibuktikan melalui peranan beliau sebelum ini sebagai presiden Perikatan Hospital Universiti Eropah (EUHA) dan melalui inisiatif seperti JOIN4ATMP yang bertujuan untuk memajukan akses kepada terapi inovatif, menyelaraskan lagi perkhidmatan KFSH&RC dengan arah aliran penjagaan kesihatan global.

Projek-projek utama di KFSH&RC termasuk penggunaan teknologi digital yang canggih untuk memperkemas proses penjagaan pesakit, penggunaan model penjagaan inovatif dan menaik taraf kemudahan. Usaha-usaha strategik ini bertujuan untuk menambah baik akses kepada perkhidmatan perubatan dan memudahkan komunikasi yang lebih baik, yang mencerminkan dedikasi KFSH&RC bagi menetapkan standard baharu dalam penjagaan kesihatan.

Sumbangan Dr. Zoéga sebelum ini di Hospital Universiti Karolinska, yang berada di kedudukan kedua terbaik di Eropah dan ketujuh secara global oleh Hospital Terbaik di Dunia 2024 Newsweek, di mana beliau memupuk budaya pembelajaran berterusan dan kerjasama antara profesional penjagaan kesihatan, selaras dengan objektif KFSH&RC. Peranan beliau dalam menggalakkan program seperti EUCARE dan memudahkan pertukaran jururawat rawatan rapi di seluruh Eropah semasa krisis telah meningkatkan pembangunan kakitangan dengan ketara serta menyokong matlamat hospital beliau sebelum ini untuk menarik bakat hebat—satu prinsip yang mencerminkan perjalanan transformasi KFSH&RC. Dengan Dr. Zoéga menyumbang kepada kepimpinan, KFSH&RC bersedia untuk melanjutkan peranannya sebagai pemain utama dalam membentuk masa depan penjagaan kesihatan di Arab Saudi.

Perihal Hospital Pakar dan Pusat Penyelidikan Raja Faisal:

Hospital Pakar & Pusat Penyelidikan Raja Faisal terdiri dalam kalangan peneraju global dalam menyediakan penjagaan kesihatan khusus, memacu inovasi dan berkhidmat sebagai hab penyelidikan dan pendidikan bagi perubatan termaju. Melalui perkongsian strategik dengan institusi tempatan, serantau dan antarabangsa yang terkemuka, hospital ini berdedikasi untuk memajukan teknologi perubatan dan meningkatkan standard penjagaan kesihatan di seluruh dunia.

Hospital itu telah menjamin kedudukannya sebagai jenama terkemuka dalam sektor penjagaan kesihatan di seluruh Kerajaan dan Timur Tengah, menandakan tahun kedua berturut-turut sebagai jenama penjagaan kesihatan paling bernilai. Ia berada di kedudukan ke-9 dalam Kerajaan dan ke-28 di Timur Tengah. Hospital itu membezakan dirinya sebagai satu-satunya hospital di seluruh dunia yang menerobos ke dalam 10 jenama terbaik di negaranya, seperti yang diserlahkan dalam dua laporan oleh "Brand Finance" tentang 50 jenama paling bernilai di Arab Saudi dan 150 jenama paling bernilai di Timur Tengah pada tahun 2024.

Disebabkan oleh program transformasi dan Wawasan Kerajaan 2030, yang dilancarkan oleh Duli Yang Teramat Mulia Putera Mahkota dan Perdana Menteri - semoga Tuhan melindungi baginda - untuk meningkatkan kepimpinan Kerajaan dalam sektor penjagaan kesihatan global, KFSH&RC telah muncul sebagai Pusat Perubatan Akademik terkemuka di Timur Tengah dan Afrika. Hospital tersebut mengekalkan kedudukan ke-20 di seluruh dunia untuk tahun kedua berturut-turut pada tahun 2024, menurut "Brand Finance." Selain itu, hospital itu telah disenaraikan di antara 250 hospital terbaik di dunia pada tahun 2024 oleh majalah Amerika "Newsweek."

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:

En. Essam AlZahrani, Pemangku Ketua Hal Ehwal Media, 0555254429

En. Abdullah Alown, Pegawai Penyelaras Media, 0556294232

Foto yang dilampirkan bersama pengumuman ini tersedia di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/83d04605-9a75-41cb-8947-81c858209621