MindArk udvalgt til at præsentere Entropia Universe for NASA

Udvikler af virtuelle verdener viser Entropia Universe platformen som fundament for et online læringsspil

GOTHENBURG, SWEDEN--(Marketwire - November 5, 2008) - Efter en omfattende gennemgang af interne og eksterne eksperter har NASA Learning Technologies og det Innovative Partnership Program Office valgt den prisvindende udvikler MindArk til at præsentere Entropia Universe på Goddar Space Flight Center den 7. november 2008. Målet er at lave et spændende Massively Multiplayer Online (MMO) uddannelsesspil baseret på uddannelse inden for videnskabelige, teknologiske, ingeniørarbejde og matematiske (STEM - Science, Technology, Engineering, Mathematics) områder.

”Vi er glade og beærede over, at skulle præsentere Entropia Universe for NASA. Det er en stor anerkendelse af vores koncept og fremskridt, og viser alsidigheden af den platform, som vi har brugt 10 år på at udvikle”, siger MindArk CEO Jan Welter Timkrans.

MindArks Director of Special Projects (direktør for særlige projekter) Christian Björkman, fortsætter, ”Denne mulighed for at bygge NASAs MMO er helt på linie med vores strategi for at forstærke læringsfundamentaspekterne i Entropia Universe-platformen. Det er en perfekt måde for os at arbejde sammen med topakademikere og videnskabsmænd om at skabe en stimulerende, udfordrende og lærerig oplevelse.”

NASA Learning Technologies bad om informationer fra eksterne kilder for at vurdere hvilket projekt, der passede bedst til deres ønsker i forbindelse med udviklingen af et STEM-baseret MMO-spil. Fra NASAs MMO-spil RFP http://ipp.gsfc.nasa.gov/mmo: ”NASA søger forslag til samarbejde med en organisation for at fremme NASAs evne til at nå vores uddannelsesmål ved at skabe og håndtere et MMO-spil. Spillet vil blive designet til at fremme læring af videnskab, teknologi, ingeniørarbejde og matematik (STEM) via en sjov og interaktiv platform.

Besøg http://ipp.gsfc.nasa.gov/mmo/ for flere informationer.

Vedrørende MindArk og Entropia Universe

Entropia Universe platformen er den navnebeskyttede teknologiske løsning bag en voksende helhed af interoperable 3D virtuelle verdener kaldet Entropia Universe. Hver virtuel verden tager form af (en) planet(er) i det virtuelle Entropia-univers.

Entropia Universe-platformen muliggør stor mangfoldighed, som øger interesse, sjov og i sidste instans fastholdelse og rentabilitet. Det indeholder fuld support til sikre mikro-transaktioner i real-time, god medievisning, transaktioner med reelle og virtuelle elementer, MMOG-underholdning og social interaktion mellem deltagere over hele verden.

Entropia Universe platformen er blevet udviklet i løbet af 10 år til en pris af over 40 millioner dollars. Siden det blev lanceret kommercielt i 2003, har MindArks planet Calypso genereret overskud siden 2004 og har fungeret som et middel til fin- tuning af platformens virksomhedsmodel og funktionalitet. I 2007 fungerede Entropia Universe-platformen som et sikkert og stabilt middel for 400 millioner dollars bruger-til-bruger transaktioner. Den har i dag over 780.000 registrerede konti fra over 200 lande.

Entropia Universe platformen tilbyder en komplet løsning til virtuel skabelse og vedligeholdelse af planeter. Entropia Universe planetudviklingsværktøj leverer alt udviklingsværktøjet til produktion af førsteklasses indhold, der giver mulighed for at nå morgendagens forbrugere via deres foretrukne medie i dag. De fine resultater fra Entropia Universes platform giver organisationer mulighed for at investere i MindArks sikre erfaring.

Besøg os på www.mindark.com og www.entropiauniverse.com for flere informationer.

Contact Information: Kontakt: Nadia Saalabi Terpin Communications 310-821-6100 lokal 117 nadia@terpin.com