Tricentis stelt senior vice president van worldwide sales aan om verder de snelle groei te benutten

Michael Eckhoff brengt meer dan 20 jaar ervaring in software verkoop en marketing mee in een leiderschapsrol bij Tricentis

PALO ALTO, CA--(Marketwired - Oct 28, 2013) - Tricentis, een wereldleider in testoplossingen voor bedrijfssoftware, kondigde vandaag de benoeming van Michael Eckhoff aan als senior vice president (SVP) van de wereldwijde verkoop. In deze rol zal Michael verantwoordelijk zijn voor het sturen van top-line opbrengstengroei door de globale verkooporganisatie van het bedrijf te leiden. Hij komt bij Tricentis in een tijd van snelle groei en dynamiek, zoals bijkt uit de sterke aantrekking van klanten en de aanwinsten van Sandeep Johri als CEO en Ajay Murthy als CMO.

"Wij stellen een zeer ervaren en deskundig executive management-team samen om de volgende fase van onze groei te voeden en om het bereik van onze producten en diensten uit te breiden", zei Franz Fuchsberger, mede-oprichter en chief sales officer, Tricentis. "Recente software-storingen hebben schadelijke onderbrekingen veroorzaakt bij NASDAQ en bij de United States Health Insurance Marketplace en benadrukken hoe belangrijk het is efficiënt geteste software beschikbaar te hebben om deze problemen te vermijden. Dit soort gebeurtenissen leidt tot een enorme vraag naar de geautomatiseerde oplossingen voor het testen van software, die wij leveren."

Michael Eckhoff brengt meer dan 20 jaar ervaring in verkoop en productmarketing mee in zijn rol bij Tricentis. Meest recent was hij in dienst als senior executive van productmarketing voor HP Software's Application Lifecycle Management (ALM) solutions. In deze rol leidde Michael de marketing en stuurde hij de strategische visie voor deze producten, met inbegrip van de on-premise, service-based en cloud/on-demand versies. Voordien was hij vicepresident van verkoop voor de Application Lifecycle Management suite van HP software-producten in Amerika. Michael kwam bij HP door de acquisitie van Mercury Interactive, waar hij dienst deed in diverse sales en leadership executive-rollen. Hij bekleedde ook senior-level posities bij CA Technologies, AT&T en GTE.

"Tricentis heeft met globale ondernemingen succes geboekt dat onmogelijk te negeren is en dat bewijst dat het bedrijf de volgende generatie van testing tools levert," zei Michael Eckhoff, SVP worldwide sales, Tricentis. "Ik ben echt geprikkeld om bij het team te komen en ik kijk ernaar uit bij te dragen tot het doel van Tricentis om de manier te verbeteren waarop organisaties best-in-class toepassingen leveren en innoveren in alle gemoedsrust."

Over Tricentis
Tricentis levert toonaangevende testoplossingen voor bedrijfssoftware aan Global 2000-bedrijven om business-innovatie te versnellen. De unieke benadering van Tricentis om geoptimaliseerd voor business software te testen, maakt het voor bedrijven mogelijk ongekende automatiseringsniveaus te bereiken en tegelijk de business-gerelateerde risico's te minimaliseren. De oplossingen van Tricentis stellen organisaties in staat om het testen van software systematisch op één lijn te brengen met de bedrijfsbehoeften, zodat ze technologieveranderingen bruikbaar kunnen maken terwijl ze kosten en efficiëntie optimaliseren. Onder de meer dan 400 klanten van het bedrijf zijn wereldwijde merken zoals Allianz, BMW, Deutsche Bank, HBO, Orange, Siemens, Southwest, Swiss Re en UBS. Tricentis heeft ook de hoogste graad van customer renewal in de industrie, met meer dan 98 percent, en zijn industriebekroningen bevat de Best in Test 2013. Gartner erkent Tricentis als een visionair in de recente 'Magic Quadrant for Integrated Software Quality Suites' 2013. Tricentis is een snelgroeiend, privaat bedrijf, met kantoren in Oostenrijk, Duitsland, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, de Verenigde Staten, Australië, en Singapore. Voor meer informatie, bezoek http://www.tricentis.com of volg ons op LinkedIn, Twitter en Facebook.

Contact informatie:

Media contactpersoon