Solvay herwerkt zijn financiële informatie en bevestigt verwachting voor 2014

Hoogtepunten

- Eco Services gereklasseerd onder "Beëindigde bedrijfsactiviteiten" vanaf 3de kw 2014

- Geactualiseerde toewijzing van gedeelde "Functie"-kosten over Solvay's Global Business Units

- Groeiverwachtingen voor 2014 bevestigd

Brussel, 9 oktober 2014 --- Solvay publiceert niet-geauditeerde, herwerkte financiële informatie voor de eerste zes maanden eindigend op 30 juni 2014 en voor het volledige jaar 2013 eindigend op 31 december, om rekening te houden met de aanstaande verkoop van Eco Services in de Verenigde Staten.

Op 31 juli 2014 kondigde Solvay een overeenkomst aan om zijn zwavelzuurproductie- en regeneratie-activiteit Eco Services te verkopen aan filialen van CCMP Capital Advisors, LLC. De transactie wordt naar verwacht in het vierde kwartaal van dit jaar afgerond. Aan de meeste opschortende voorwaarden is al voldaan en Eco Services zal dan ook vanaf de derde kwartaalcijfers onder "Activa aangehouden voor verkoop" en "Beëindigde bedrijfsactiviteiten" vallen.

Na herwerking voor bovengenoemde wijzigingen, komt Solvay's geconsolideerde REBITDA voor het volledige jaar 2013 en het eerste halfjaar 2014 uit op respectievelijk € 1.611 miljoen en € 911 miljoen, vergeleken met € 1.704 miljoen en € 953 miljoen vóór de reklassering van Eco Services onder beëindigde bedrijfsactiviteiten.

In navolging van veranderingen in zijn bedrijfsportefeuille gedurende de afgelopen twee jaar, herwerkt Solvay bovendien zijn "Segmentinformatie", waarbij de toewijzing van gedeelde "Functie"-kosten, die gegenereerd worden in het segment "Corporate & Business Services", aan de Global Business Units (GBU) wordt geactualiseerd. Die herverdeling behelst voornamelijk niet-toegewezen residuele lasten die ontstaan na de verkoop van bedrijfsactiviteiten, netto van besparingen. Kostenvermindering blijft een prominent element in Solvay's uitmuntendheidsprogramma's.

Groeiverwachting voor 2014 bevestigd

Solvay bevestigt zijn vertrouwen dat het in 2014 een goede operationele prestatie zal kunnen neerzetten, in lijn met zijn groeidoelstellingen voor de middellange termijn. De Groep bevestigt zijn vooruitzichten en verwacht een jaar-op-jaar groei van de REBITDA in 2014 met hoge enkelvoudige cijfers aan de geldende wisselkoersen, gebaseerd op de herwerking van de referentieperiodes van 2013 en 2014.

Meer informatie over de herwerkte financiële informatie voor 2013 en de eerste jaarhelft van 2014 vindt u op de volgende link:

Solvay doet zijn uiterste best om toekomstige herwerkingen op voorhand aan te geven. Behalve verdere wijzigingen in IFRS, verwacht de Groep dat enkel belangrijke toekomstige portfolioveranderingen de voorstelling van de resultaten kunnen beïnvloeden.

Solvay publiceert zijn resultaten van het derde kwartaal op 13 november 2014.

Download dit persbericht met alle bijlagen

VOLG ONS OP twitter @SolvayGroup

De internationale chemiegroep SOLVAY staat industrieën bij in het zoeken naar en invoeren van steeds meer verantwoorde en waarde-scheppende oplossingen. Solvay genereert 90 % van zijn netto-omzet in activiteiten waar hij tot de wereldtopdrie behoort. De Groep levert aan veel markten, variërend van energie en milieu, tot auto en luchtvaart of elektriciteit en elektronica, met één doel: de prestaties van zijn klanten te verhogen en de levenskwaliteit van de samenleving te verbeteren. De Groep met hoofdkwartier in Brussel telt ongeveer 29.400 werknemers in 56 landen en haalde een netto-omzet van € 9,9 miljard in 2013. Solvay nv (SOLB.BE) staat genoteerd op NYSE Euronext in Brussel en Parijs (Bloomberg: SOLB:BB - Reuters: SOLB.BR).

Lamia Narcisse Caroline Jacobs Maria Alcon Geoffroy Raskin Edward Mackay
Media Relations Media Relations Investor Relations Investor Relations Investor Relations
+33 1 53 56 59 62 +32 2 264 1530 +32 2 264 1984 +32 2 264 1540 +32 2 264 3687

Om dit persbericht en de bijlagen in PDF te lezen