Xirrus introduceert betaalbare, krachtig presterende en vanuit de cloud beheerbare draadloze 802.11ac access points

De nieuwe X2 van Xirrus maakt het mogelijk om draadloze netwerken op te waarderen zonder concessies te doen aan de prestaties of toekomstige groeicapaciteit

THOUSAND OAKS, CA--(Marketwired - Aug 25, 2015) - Xirrus, de leverancier van krachtig presterende draadloze netwerken, introduceert vandaag een nieuwe en betaalbare draadloze 802.11ac access point. De X2 biedt een oplossing voor BYOD-omgevingen waarmee werknemers met diverse mobiele apparaten verbonden moeten blijven. De X2 zorgt voor betaalbare, snelle, betrouwbare en vanuit de cloud beheerbare draadloze verbindingen. Het is daarmee een ideale access point voor kleine en middelgrote bedrijven, horecabedrijven en onderwijsinstellingen.

"Organisaties hebben behoefte aan snelle en betrouwbare draadloze netwerken die zich kenmerken door eenvoud van installatie en beheer. Hun eindgebruikers verwachten draadloze technologie die in elke omgeving werkt", aldus Kevin Burden, vicepresident Mobility bij 451 Research. "Xirrus introduceert als oplossing hiervoor de X2, een betaalbare access point met een ongekend prestatievermogen. De X2 vormt een perfecte aanvulling op zijn diverse productaanbod, dat in oplossingen met een hoge draadloze dichtheid voorziet."

X2: compromisloze WiFi

De nieuwe X2 maakt een einde aan de noodzaak om te kiezen tussen prijs en snelheid. De access point biedt de krachtigste prestaties in zijn categorie en voorziet in betrouwbare draadloze verbindingen, tegen een fractie van de kosten van eerdere oplossingen. De Xirrus X2 is:

• razendsnel met een bandbreedte van 1,2 Gbps per access point
  • een kostenefficiënte oplossing voor het MKB, externe filialen, klaslokalen en de horeca
  • ideaal voor scholen die mobiele apparaten als lesinstrument inzetten
  • speciaal ontwikkeld om een oplossing te bieden voor de problemen rond BYOD
  • perfect geschikt voor campusnetwerken

Cloud-gebaseerd beheer zonder de noodzaak van menselijke tussenkomst
Het cloud-gebaseerde Xirrus Management System (XMS) biedt een unieke gebruikservaring die voordelen oplevert voor zowel de eindgebruikers van draadloze netwerken op basis van X2 access points als voor het ICT-team dat het netwerk beheert. Voordelen zijn onder meer:

• automatische activering vanuit de cloud - voor de installatie is geen ICT-personeel op locatie vereist
  • een intuïtieve grafische interface voor eenvoudig en probleemloos beheer
  • een eenvoudige, apparaatonafhankelijk integratieproces op basis van één simpele stap
  • geen noodzaak van beheer op locatie van softwareupgrades, patches en licenties
  • alle diensten zijn kosteloos geïntegreerd in de centrale beheerconsole

Er is tevens een versie van het XMS beschikbaar voor het beheer op locatie van draadloze netwerken op basis van X2 access points.

"Xirrus is al meer dan tien jaar lang leider in krachtig presterende WiFi-oplossingen met een hoge draadloze dichtheid die ondersteuning bieden voor de meest complexe omgevingen op aarde. Met de nieuwe X2 bieden we een oplossing voor de problematiek rond BYOD en zorgen we ervoor dat organisaties niet langer hoeven te kiezen tussen prijs of prestaties", aldus Bruce Miller, vicepresident Product Marketing bij Xirrus.

De Xirrus X2 is per direct verkrijgbaar vanaf een prijs van EUR 385.

Xirrus introduceert vandaag ook nieuwe draadloze 11ac Wave 2-oplossingen. Meer over deze nieuwe productreeks is te vinden op http://www.xirrus.com/xd2/

Online informatie:
Lees meer over de draadloze oplossingen van Xirrus
Volg ons op Twitter
Like ons op Facebook

Over Xirrus, Inc
Xirrus is een vooraanstaand leverancier van krachtig presterende draadloze netwerken met een ongekende dichtheid. De oplossingen van Xirrus staan zelfs in de meest veeleisende omgevingen garant voor draadloze verbindingen die qua prestaties met vaste verbindingen kunnen wedijveren, aangevuld met superieure draadloze dekking en beveiliging. De geoptimaliseerde draadloze oplossingen van Xirrus - access points met hoge dichtheid, access points, cloud-diensten en vaste switches - bieden naadloze connectiviteit en geïntegreerd, netwerkbreed beheer. Xirrus brengt essentiële voordelen naar de strategische zakelijke en ICT-infrastructuur van organisaties die voor hun bedrijfskritische toepassingen afhankelijk zijn van draadloze verbindingen. Wereldwijd worden er tienduizenden oplossingen van Xirrus door klanten ingezet. Het niet-beursgenoteerde Xirrus beschikt over vestigingen en partners in alle delen van de wereld. Het hoofdkantoor bevindt zich in Thousand Oaks in Californië. Raadpleeg voor meer informatie www.xirrus.com en volg ons op Twitter: @Xirrus.

Xirrus en XR Series zijn merken of gedeponeerde merken van Xirrus. Overige merken of handelsnamen die in dit document worden gebruikt zijn mogelijk het eigendom van hun respectieve eigenaars.

Contact informatie:

Press Contacts: