Containershipsin ensimmäinen uudisrakenteinen LNG-konttialus luovutettu

Containerships Oyj, Pörssitiedote, 13.12.2018 klo 9:30

Containershipsin ensimmäinen uudisrakenteinen LNG-konttialus luovutettu
Containershipsin ensimmäinen uudisrakenteinen konttialus, M/S Containerships Nord, on luovutettu yhtiölle Wenchongin telakalla, Guagzhoussa, Kiinassa. Alus lähtee Kiinasta kohti Eurooppaa pian luovutuksen jälkeen.

Containerships jatkaa ympäristöystävällisen LNG-strategiansa toteuttamista, ja kolme seuraavaa LNG-alusta luovutetaan vuoden 2019 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana. LNG-alukset tulevat kulkemaan yhtiön pääsatamien välillä Itä- ja Pohjanmerellä.

Containershipsin emoyhtiö, CMA CGM, on osaltaan sitoutunut ympäristöystävälliseen LNG-teknologiaan, ja vuokraa Containershipsin ensimmäisen LNG-aluksen käyttöönsä. Kun Containerships on vastaanottanut kolme ensimmäistä LNG-alustaan, muodostavat ne kokonaan LNG:hen perustuvan palvelukokonaisuuden Containershipsin asiakkaille Itä-ja Pohjanmerellä.

Containerships on sitoutunut ympäristöystävällisiin logistiikkaratkaisuihin niin meri- kuin maaliikenteessä. Vuonna 2018 yhtiö on lisännyt LNG-rekkakapasiteettiaan Hollannissa ja Isossa-Britanniassa, sekä tutkii mahdollisuuksia lisätä kapasiteettia myös Suomessa.

Lisätietoja:
Containerships Oyj
Toimitusjohtaja, Kari-Pekka Laaksonen
puh. +358 50 5502555, kari-pekka.laaksonen (at) containerships.fi

Jakelu:
www.containershipsgroup.com

Containerships konserni on täyden palvelun logistiikkayhtiö. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen turvalliset ja nopeat logistiikkaratkaisut ja konttiliikenteen Suomen, Venäjän, Baltian maiden, Manner-Euroopan, Iso-Britannian ja Irlannin sekä Turkin ja Pohjois-Afrikan maiden välillä. Yhtiö tarjoaa valikoiman erityyppisiä kontteja ja koko toimialueensa kattavan laivaston sekä maa-, raide- ja jokikonttikuljetuspalvelut. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 227 miljoonaa euroa. Containerhips Oyj:n joukkovelkakirjalaina on ollut listattuna Nasdaq Helsingissä 22.11.2017 alkaen.

Lokakuussa 2018 Containerships siirtyi CMA CGM:n omistukseen. CMA CGM on yksi maailman johtavista merilogistiikkayhtiöistä.  Konsernin toimitusjohtajana toimii Rodolphe Saadé. Yhtiö palvelee 494 aluksella yli 420 satamaa maailmanlaajuisesti 5 mantereella. Vuonna 2017 yhtiö kuljetti lähes 19 miljoonaa TEUa. Konserni työllistää yli 30 000 henkilöä globaalisti ja 2400 henkilöä pääkonttorissaan Marseillessa. Yhtiö toimii 160 maassa 755 agentin verkoston kautta.