Amer Sports: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus

PÖRSSITIEDOTE
1.4.2019 klo 19.55

Amer Sports: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus

Amer Sports Oyj on vastaanottanut 1.4.2019 arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen ilmoituksen ANTA Sports Products Limitediltä (kotipaikka ja -valtio: Cayman Islands).

Ilmoituksen mukaan ANTA Sports Products Limitedin välillinen osuus Amer Sports Oyj:n osakkeiden ja äänten kokonaismäärästä nousi yli yhdeksään kymmenesosaan (9/10) 29.3.2019.

ANTA Sports Products Limitedin osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Yhteenlaskettu %-osuus Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 93,92 % N/A 93,92 % 116 517 285
Edellisessä liputus-ilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu) N/A N/A N/A

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A.Osakkeet ja äänet

Osakesarja / osakelaji
ISIN-koodi
Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
FI0009000285 N/A 109 430 925 N/A 93,92 %
YHTEENSÄ 109 430 925 93,92 %

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta henkilöstä tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi %-osuus osakkeista ja äänistä %-osuus osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Osakkeet, äänet ja rahoitusvälineet yhteensä
ANTA Sports Products Limited
ANLLIAN Sports Products Limited
Mascot JVCo (Cayman) Limited
Mascot HoldCo 1 (HK) Limited
Katso lisätiedot alla.

ANTA Sports Products Limitedin antamien lisätietojen mukaan yllä oleva määräysvaltaketju jatkuu seuraavasti:

Mascot Midco 3 Oy
Mascot Midco 2 Oy
Mascot Midco 1 Oy
Mascot Bidco Oy: 93,92 % osakkeista, 93,92 % yhteensä.

Sijoittajakonsortiota koskevia tietoja:

ANTA Sports Products Limited, FV Fund (FountainVest Partnersin hallinnoima sijoitusyhtiö), Anamered Investments (Chip Wilsonin omistama sijoitusyhtiö) ja Tencent (sijoittaen FV Fundin äänettömänä yhtiömiehenä) ovat muodostaneet sijoittajakonsortion toteuttaakseen vapaaehtoisen julkisen käteisostotarjouksen kaikista Amer Sports Oyj:n osakkeista. Konsortio omistaa välillisesti 100 prosenttia Mascot Bidco Oy:stä.

ANTA Sports omistaa välillisesti 57,95 % Mascot JVCo (Cayman) Limitedin osakkeista, FV Fund omistaa 21,40 % (josta FountainVest Partnersin ohjeistamat ja hallinnoimat rahastot omistavat välillisesti 15,77 % ja Tencent omistaa välillisesti 5,63 %), ja Anamered Investments omistaa 20,65 % Mascot JVCo (Cayman) Limitedin osakkeista.

Lisätietoja:
Samppa Seppälä
Johtaja, viestintä ja sijoittajasuhteet
Amer Sports Oyj

www.amersports.com

AMER SPORTS
Amer Sports (www.amersports.com) on urheilualan yhtiö, jonka kansainvälisesti tunnettuja tuotemerkkejä ovat Salomon, Arc'teryx, Peak Performance, Atomic, Mavic, Suunto, Wilson ja Precor. Amer Sports tarjoaa teknisesti edistyksellisiä urheiluvälineitä, jalkineita ja asusteita, jotka parantavat urheilusuoritusta ja lisäävät urheilusta ja ulkoilusta saatavaa nautintoa. Yrityksen toimintaa tasapainottavat monipuolinen laji- ja tuotevalikoima sekä läsnäolo kaikilla tärkeillä markkinoilla. Amer Sportsin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki -pörssissä (AMEAS).