Mascot Bidco Oy on saanut omistusoikeuden Amer Sports Oyj:n kaikkiin osakkeisiin ja osakkeet ovat poistuneet Nasdaq Helsingin pörssilistalta

Amer Sports Oyj
PÖRSSITIEDOTE
5.9.2019 klo 9.00

Mascot Bidco Oy (”Mascot”) on 4.9.2019 asettanut välimiesoikeuden hyväksymän vakuuden ja näin ollen saanut omistusoikeuden kaikkiin Amer Sports Oyj:n (”Amer Sports”) osakkeisiin osakeyhtiölain 18 luvun 6 §:n mukaisesti. Vakuuden asettamisen ja omistusoikeuden siirtymisen jälkeen lunastusmenettelyssä mukana olevat Amer Sportsin vähemmistöosakkeenomistajat ovat oikeutettuja saamaan ainoastaan lunastushinnan ja sille maksettavan koron.

Nasdaq Helsinki Oy (”Nasdaq Helsinki”) on 23.8.2019 Amer Sportsin hakemuksesta päättänyt poistaa Amer Sportsin osakkeet Nasdaq Helsingin pörssilistalta sen jälkeen, kun omistusoikeus kaikkiin Amer Sportsin osakkeisiin on siirtynyt Mascotille lunastusmenettelyssä osakeyhtiölain mukaisesti. Näin ollen Amer Sportsin osakkeiden noteeraus Nasdaq Helsingissä päättyi 4.9.2019 Nasdaq Helsingin julkaiseman erillisen tiedotteen mukaisesti.

Listalta poistumisen jälkeen Amer Sports ei ole arvopaperimarkkinalain säännöllisen tiedonantovelvollisuuden piirissä, eikä siten julkista puolivuosikatsausta tai muuta säännöllistä taloudellista raportointia kuluvalta tai tulevilta raportointijaksoilta.

Lisätietoja:
Samppa Seppälä
Johtaja, viestintä ja sijoittajasuhteet
Amer Sports Oyj

www.amersports.com

AMER SPORTS
Amer Sports (www.amersports.com) on urheilualan yhtiö, jonka kansainvälisesti tunnettuja tuotemerkkejä ovat Salomon, Arc’teryx, Peak Performance, Atomic, Suunto, Wilson ja Precor. Amer Sports tarjoaa teknisesti edistyksellisiä urheiluvälineitä, jalkineita ja asusteita, jotka parantavat urheilusuoritusta ja lisäävät urheilusta ja ulkoilusta saatavaa nautintoa. Yrityksen toimintaa tasapainottavat monipuolinen laji- ja tuotevalikoima sekä läsnäolo kaikilla tärkeillä markkinoilla.

Mot-clé