SunGen Pharma Menerima Kelulusan ANDA Kelapan daripada FDA AS


PRINCETON, N.J., Nov. 02, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) -- SunGen Pharma, sebuah syarikat farmaseutikal pengkhususan liabiliti terhad yang membangunkan, membuat mengikut kontrak dan menjual produk siap farmaseutikal pada hari ini telah mengumumkan penerimaan kelulusan ANDA yang kelapan daripada Pentadbiran Makanan dan Ubat-ubatan (FDA) AS.

ANDA kelapan yang diluluskan adalah untuk Lidocaine Ointment USP, 5%, Saiz pakej: tiub 1 ½ oz (35.44 g). Produk ubat ini digunakan untuk pengeluaran anestesia bagi membran mukus yang mudah dicapai orofarinks. Produk ini berguna sebagai pelincir anestesia untuk intubasi dan untuk kelegaan sakit sementara yang dikaitkan dengan lecur minor, termasuklah selaran matahari, lelasan kulit, dan gigitan serangga. Ubat ini mempunyai jualan tahunan kira-kira 60 juta dolar AS.

"Kelulusan ini mewakili salah satu daripada banyak produk yang sedang dibangunkan atau dibangunkan bersama oleh syarikat kami dan dengan rakan kongsi kita secara global. Hari ini, kami mempunyai lebih daripada empat puluh produk aktif dalam rangkaian kami dan lebih dua puluh dalam pembangunan bersama, pelesenan, CMO dan perkongsian jualan dan pemasaran di seluruh dunia," kata Dr. Isaac Liu, Pembangun Bersama dan CEO Bersama syarikat.  “Kepakaran dan keupayaan pembangunan berkualiti tinggi kami kini dikembangkan kepada bentuk dos topikal dan ditunjukkan dengan lebih lanjut oleh garis masa kelulusan yang pendek. Kami akan terus berfokus pada pembangunan produk tertentu yang nic dan berhalangan tinggi untuk memasuki pasaran dengan nilai tinggi ditambahkan kepada pasaran AS dan Asia,” kata Dr. Jim Huang, Pengasas Bersama dan CEO Bersama syarikat. 

Perihal SunGen Pharma LLC
SunGen Pharma, LLC ialah sebuah syarikat farmaseutikal pengkhususan liabiliti terhad yang membangunkan, membuat mengikut kontrak dan menjual produk siap untuk farmaseutikal. SunGen mengkhusus dalam pembangunan pelepasan terlanjut pepejal oral, produk suntikan topikal dan kompleks. SunGen menjalin usaha perniagaan bersama dengan banyak syarikat farmaseutikal generik yang bertempat di Amerika Utara, Eropah dan Asia untuk membangunkan, membuat dan menjual pelbagai produk farmaseutikal di seluruh dunia.

Maklumat Hubungan:

SunGen Pharma LLC
Shanshan Li, Ph.D.
Tel: (732) 410-5467
support@sungenpharm.com