Muutos Aktia Pankki Oyj:n osakkeiden määrässä

Aktia Pankki Oyj
13.2.2020 klo 16.00

Muutos Aktia Pankki Oyj:n osakkeiden määrässä

Aktia Pankki Oyj on suunnatussa annissa laskenut liikkeelle 744 696 uutta osaketta osana Aktia Varainhoito Oy:n vähemmistöosuuden ostoa. Osakkeet on laskettu liikkeelle yhtiökokouksen 11.4.2019 antaman liikkeellelaskuvaltuutuksen nojalla.

Aktia Pankki Oyj ilmoitti joulukuussa 2019, että Aktia Pankki Oyj ja Aktia Varainhoito Oy:n vähemmistöomistaja Evergreen Holding Oy ovat päässeet sopimukseen, jonka mukaan Aktia Pankki Oyj ostaa koko Aktia Varainhoito Oy:n 24 prosentin vähemmistöosuuden vuoden 2020 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana hankkimalla Evergreen Holding Oy:n osakekannan. Aktia Pankki on kaupan vastineeksi laskenut liikkeelle uusia osakkeita valtaosalle Evergreen Holding Oy:n osakkeenomistajista, jotka ovat kaikki Aktia Varainhoidon työntekijöitä. Tämä yhdenmukaistaa osapuolten yhteisen tavoitteen työskennellä Aktian entistä paremman arvonkehityksen puolesta.  Osakkeet on merkitty hintaan 9,0398 euroa osakkeelta, joka perustuu Aktian osakkeen vaihdolla painotettuun keskikurssiin Nasdaq Helsinki Oy:ssä ajanjaksolla 1.–30.11.2019.

Uudet osakkeet merkitään kaupparekisteriin 14.2.2020, ja kaupankäynti Nasdaq Helsinki Oy:ssä alkaa 17.2.2020. Liikkeellelaskun jälkeen Aktian osakkeiden määrä nousee 744 696 osakkeella 69 917 133 osakkeeseen. Merkintähinta kirjataan kokonaisuudessaan yhtiön osakepääoman korotuksena.

Aktia Pankki Oyj hankkii jäljellä olevan vähemmistöosuuden Evergreen Holding Oy:n osakekannasta vuoden 2020 ensimmäisen vuosineljänneksen loppuun mennessä.

AKTIA PANKKI OYJ

Lisätietoja:
Talous- ja rahoitusjohtaja Outi Henriksson, puh. 010 247 6236
Konsernilakimies Mia Bengts, puh. 010 247 6348

Jakelu:
www.aktia.com

Aktia on suomalainen varainhoitaja, pankki ja henkivakuuttaja, joka on luonut vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle jo 200 vuoden ajan. Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten kanavien kautta kaikkialla ja kasvokkain toimipisteissämme pääkaupunkiseudulla sekä Oulun, Tampereen, Turun ja Vaasan seuduilla. Palkitun varainhoitomme rahastoja myydään myös kansainvälisesti. Työllistämme noin 800 henkilöä eri puolella Suomea. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (AKTIA). aktia.com.