Robit Oyj: ROBIT KÄYNNISTÄÄ YT-NEUVOTTELUT LOMAUTUKSISTA SUOMESSA

ROBIT OYJ              LEHDISTÖTIEDOTE              25.03.2020 KL0 14.15

ROBIT KÄYNNISTÄÄ YT-NEUVOTTELUT LOMAUTUKSISTA SUOMESSA

Robit käynnistää Suomen yksiköissään yhteistoimintaneuvottelut mahdollisista lomautuksista koronaviruksen aiheuttamista vaikutuksista johtuen. Neuvottelujen piiriin kuuluu yhtiön koko Suomen henkilöstö, yhteensä noin 65 henkilöä kaikista henkilöstöryhmistä. Mahdolliset lomautukset ovat määräaikaisia ja kestoltaan enintään 90 päivää. Suomen lisäksi myös yhtiön ulkomaisissa yksiköissä tehdään toimenpiteitä tarpeen mukaan.

”Tuotteidemme kysynnän muutosten ja liiketoiminnan näkymien ennakointi on tällä hetkellä vaikeaa johtuen koronaviruksen synnyttämästä epävarmuudesta. Robit varautuu kuitenkin pandemian aiheuttamaan mahdolliseen kysynnän vähenemiseen. Pandemian aiheuttamat muutokset liiketoimintaympäristössä saattavat vaikeuttaa raaka-aineiden ja komponenttien saatavuutta sekä logistiikkaa ja täten hidastaa normaalia työn etenemistä.”, toteaa CEO Tommi Lehtonen.

Neuvottelut alkavat 27.3.2020. ja kestävät maksimissaan kaksi viikkoa. Lomautettavien tarkka määrä sekä lomautusten pituus ja muoto ratkeavat neuvotteluissa.

Robit Oyj

Tommi Lehtonen, CEO

Lisätiedot:
Tommi Lehtonen, CEO
Puh. +358 40 724 9143
tommi.lehtonen@robitgroup.com

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, louhinta ja tuenta, maanalainen rakentaminen sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kahteen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer ja Down-the-Hole. Yhtiöllä on maailmalla 13 omaa myynti- ja palvelupistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa ja Englannissa. Robitin osake noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa: www.robitgroup.com

JAKELU:
www.robitgroup.com Lisätiedot: