RAPALA VMC OYJ PERUUTTAA VUODEN 2020 OHJEISTUKSENSA – HEIKKO NÄKYVYYS COVID-19-PANDEMIAN VAIKUTUKSIIN

Rapala VMC Oyj
26.3.2020 klo 15.10

Maailmanlaajuisen COVID-19-pandemian aiheuttamien epävarmuuksien johdosta konsernin on mahdotonta arvioida tämän vaikutuksia yhtiölle. Tämän seurauksena konserni peruuttaa 12.2.2020 vuodelle 2020 antamansa ohjeistuksen.

RAPALA VMC OYJ

Nicolas Warchalowski

Lisätietoja antaa:
Olli Aho, lakiasiainjohtaja, p. +358 9 7562 540
Jan-Elof Cavander, talous- ja rahoitusjohtaja, +358 9 7562 540

Jakelu: Nasdaq Helsinki ja keskeiset tiedotusvälineet

Rapala konserni on maailman johtava uistimien, kolmihaarakoukkujen, kalastajan tarvikkeiden ja fileointiveitsien valmistaja ja myyjä. Konsernilla on myös vahva maailmanlaajuinen markkina-asema muissa urheilukalastuksen tuotekategorioissa ja se on yksi Pohjoismaiden johtavista ulkoilu-, metsästys- ja talviurheilutuotteiden jakelijoista. Rapalan jakeluyhtiöverkosto on alan kattavin. Päätuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Ranskassa, Virossa, Venäjällä, Indonesiassa ja Englannissa. Rapala konsernin brändiportfolioon kuuluu alan johtava brändi, Rapala, ja muita maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten VMC, Sufix, Storm, Blue Fox, Luhr Jensen, Williamson, Dynamite Baits, Mora Ice, StrikeMaster, Marttiini ja Peltonen sekä 13 Fishing Yhdysvaltain ulkopuolella. Konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 275 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 2 300 henkilöä 42 maassa. Rapala VMC Oyj:n osakkeella on käyty kauppaa Nasdaq Helsingissä vuodesta 1998.

Liite

Rapala VMC Oyj, Pörssitiedote, 26.3.2020