VISTA GLOBAL AKAN MENGEMBANGKAN PENERBANGAN KEMBALI YANG KOSONG SECARA PERCUMA KEPADA LEBIH RAMAI YANG MEMERLUKANNYA SEMASA PANDEMIK COVID-19


  • Vista Global akan melanjutkan sokongan melalui keseluruhan infrastruktur globalnya, kini merangkumi armada XO;
  • Inisiatif akan menyediakan akses kepada 115 pesawat dan penerbangan kembali yang kosong secara percuma untuk Kerajaan dan organisasi perubatan.

NEW YORK, March 30, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Vista Global, kumpulan penerbangan persendirian yang diasaskan Thomas Flohr, mengumumkan mereka akan mengembangkan lagi penerbangan kembali yang kosong secara percuma VistaJet kepada mereka dengan keperluan perjalanan yang kritikal semasa waktu yang tidak menentu ini.

Melalui VistaJet dan kini XO, pasaran digital global untuk penerbangan persendirian, Vista Global akan memberi Kerajaan dan organisasi perubatan akses kepada lebih 115 pesawat semasa pandemik COVID-19. Menggabungkan usaha merentasi VistaJet dan XO — dan menggunakan rangkaian, infrastruktur dan teknologi globalnya — kumpulan akan membantu Kerajaan menghantar balik warganegara yang terkandas di luar negara dan membantu untuk membawa profesional penjagaan kesihatan dan bekalan perubatan kepada negara yang paling memerlukannya dengan memberikan akses kepada penerbangan kembali yang kosong secara percuma.

Selain itu, untuk membantu para pegawai melaksanakan rancangan tindakan secepat mungkin, Vista Global juga akan membantu dengan logistik kompleks bagi permit dan kertas kerja yang sewajarnya.

Pengasas dan Pengerusi Vista Global, Thomas Flohr, berkata:
“Dalam 48 jam sejak pengumuman VistaJet, kami telah menerima respons yang sangat positif daripada Kerajaan dan organisasi perubatan, oleh itu kami telah memutuskan untuk mengembangkan tawaran ini kepada armada kumpulan kami yang sebanyak 115 pesawat kepada seluruh dunia. Kami faham bahawa orang ramai memerlukan bantuan, terutamanya pada waktu yang tidak menentu, dan kini dalam mengembangkan ketersediaan kepada armada XO juga, kami dapat menggunakan keseluruhan rangkaian, infrastruktur, kepakaran dan teknologi global kami untuk membantu lebih banyak komuniti yang memerlukan bantuan.”

Kerajaan dan organisasi perubatan yang memerlukan bantuan harus menghubungi kumpulan melalui halaman web khusus VistaJet untuk membolehkan syarikat mengumpulkan semua permintaan bagi memastikan keutamaan, dan menangani kes yang paling kritikal dan mengurus penyaringan keselamatan yang berkaitan.

Maklumat Hubungan
Vista Global: press@vistaglobal.com  

Perihal Vista Global Holding
Vista Global Holding merupakan ekosistem penerbangan persendirian yang pertama di dunia. Kumpulan global yang beribu pejabat di DIFC Dubai, Vista Global menyepadukan portfolio unik syarikat yang menawarkan perkhidmatan ringan aset untuk merangkumi semua aspek utama penerbangan perniagaan: liputan penerbangan global terjamin dan On Demand; penyewaan dan pembiayaan pesawat; serta teknologi penerbangan yang canggih. Misi kumpulan adalah untuk menerajui perubahan bagi memberi pelanggan perkhidmatan penerbangan paling maju dan bernilai terbaik, pada bila-bila masa, di mana-mana jua di seluruh dunia. Pengetahuan dan pemahaman Vista Global tentang semua aspek industri menyampaikan tawaran akhir-ke-akhir dan teknologi kepada mana-mana pelanggan penerbangan perniagaan, melalui VistaJet dan perkhidmatan berjenama XO.

Penerbangan kembali yang kosong secara percuma dan tawaran lain adalah berdasarkan budi bicara mutlak VistaJet dan XO, dan tertakluk pada terma dan syarat. Vista Global Holding Limited (“Vista Global”) tidak memiliki atau mengendalikan mana-mana pesawat. Semua penerbangan dilakukan oleh EASA yang berlesen dengan FAA/berdaftar dengan DOT atau pesawat pengangkut udara terus kumpulan Vista Global dan/atau pengendali rakan kongsi yang disahkan A.S. Vista Global memegang kepentingan bukan kawalan minoriti dalam XOJET Aviation LLC.

Foto yang disertakan dengan pengumuman ini boleh didapati di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/6fc0f3c9-07c5-4bbb-ba63-7e5963c807e2