Välimiesoikeus on vahvistanut Boels Topholding B.V.:n lunastusoikeuden Cramo Oyj:n osakkeisiin

Cramo Oyj         Pörssitiedote     28.5.2020 klo 19.30 EET

Keskuskauppakamarin lunastuslautakunnan nimittämä välimiesoikeus on 28.5.2020 vahvistanut, että Boels Topholding B.V.:llä (”Boels”) on oikeus lunastaa Cramo Oyj:n (”Cramo”) vähemmistöosakkeet ja että Boelsilla on oikeus saada vähemmistöosakkeet omistukseensa asettamalla välimiesoikeuden hyväksymä vakuus lunastushinnan ja sille mahdollisesti kertyvän koron maksamisesta.

Cramo on 12.5.2020 jättänyt Nasdaq Helsinki Oy:lle Cramon osakkeiden pörssilistalta poistamista koskevan hakemuksen. Hakemuksessa pyydetään, että Cramon osakkeiden noteeraus Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla päättyy mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Boels on saanut lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Cramon osakkeisiin.

Cramon käsityksen mukaan Boelsin lunastusoikeuden vahvistamisen seurauksena Nasdaq Helsinki Oy tulee tavanomaisen markkinakäytäntönsä mukaisesti keskeyttämään kaupankäynnin Cramon osakkeilla Nasdaq Helsinki Oy:n erillisen tiedotteen mukaisesti. Vakuuden asettamisesta ja sitä seuraavasta Cramon osakkeiden pörssilistalta poistamisesta tullaan tiedottamaan aikanaan erillisellä pörssitiedotteella.

CRAMO OYJ

Lisätietoja:

Ville Halttunen, talous- ja rahoitusjohtaja, puh: 050 346 0868, sähköposti: ville.halttunen@cramo.com

Jakelu:
www.cramogroup.com

Cramo on yksi Euroopan johtavista kone- ja laitevuokrauspalveluyrityksistä, jonka liikevaihto oli 613 miljoonaa euroa vuonna 2019. Cramon noin 300 toimipistettä 11 markkina-alueella palvelee noin 150 000 asiakasta täyden valikoiman kone- ja laitevuokrauspalveluilla. Cramolla on vankka markkina-asema kaikilla avainmarkkinoilla sekä vahva fokus vaativimpiin asiakkaisiin korjaus- ja uudisrakentamisen, teollisuuden sekä julkisen sektorin markkinoilla. Cramo (CRA1V) on listattu Nasdaq Helsingissä. Boels Topholding B.V. on hankkinut yli 90 prosenttia kaikista Cramon osakkeista ja tulee poistamaan yhtiön Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalta heti kun se on sovellettavien lakien mukaan sallittua.

Lisätietoja: www.cramogroup.com, www.twitter.com/cramogroup