Muutos United Bankers -konsernin johtoryhmässä 24.8.2020 alkaen: Jukka Rasku konsernin yksityisasiakasmyynnistä vastaavaksi johtajaksi

United Bankers Oyj

PÖRSSITIEDOTE 30.6.2020 kello 12:00

United Bankers Oyj:n hallitus on nimittänyt KTM Jukka Raskun United Bankers -konsernin johtoryhmän jäseneksi 24.8.2020 alkaen. Jukka Rasku aloittaa samalla konsernin yksityisasiakasmyynnistä vastaavana johtajana. Nimityksellä vahvistetaan United Bankersin laajan yksityismyyntiorganisaation myynnin johdon resursseja. Tavoitteena on kehittää myyntiorganisaatiota ja kasvattaa United Bankersin sijoitustuotteiden myyntiä. Rasku raportoi UB Omaisuudenhoito Oy:n toimitusjohtajalle Jani Lehdelle.

”Toivotamme Jukka Raskun tervetulleeksi UB-joukkueeseen. Private Sales -tiimimme on vahva ja sen myyntivolyymi verrattain suuri. Raskun laaja kokemus vaativista myynnin johtotehtävistä Suomessa ja myös kansainvälisesti tukee tämän organisaation potentiaalia entisestään”, kertoo Patrick Anderson nimityksen taustoista.

Rasku siirtyy United Bankersille Danske Bankista, jossa hän on toiminut strukturoitujen sijoitusratkaisuiden johtajana ja tätä ennen strukturoitujen sijoitustuotteiden myyntipäällikkönä. Hän on aiemmin työskennellyt erilaisissa myynnin johto- ja asiantuntijatehtävissä muun muassa Royal Bank of Scotlandissa Amsterdamissa sekä ABN Amro Bankissa Lontoossa.

Lisätietoja:

Patrick Anderson, toimitusjohtaja, United Bankers Oyj
Sähköposti: patrick.anderson@unitedbankers.fi
Puhelin: 0400 244 544, 09 25 380 236

United Bankers lyhyesti:

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankersin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 135 työntekijää (FTE) sekä 36 asiamiestä (31.12.2019). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 32,5 miljoonaa euroa ja operatiivinen liikevoitto 6,7 miljoonaa euroa (IFRS). Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 3,6 miljardia euroa (31.12.2019). United Bankers Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankersiin osoitteessa www.unitedbankers.fi.

JAKELU: