PRA Health Sciences dipilih oleh Maryland State Medical Society untuk membekalkan perkhidmatan pemantauan pesakit dari jauh dan telekesihatan

Doktor yang berpangkalan di Maryland boleh mengerahkan pilihan jagaan dari jauh untuk pesakit dengan teknologi kesihatan digital PRA


RALEIGH, N.C. dan BALTIMORE, April 23, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- PRA Health Sciences (NASDAQ: PRAH) dan Maryland State Medical Society (MedChi) hari ini mengumumkan bahawa Care Innovations, sebuah syarikat PRA Health Sciences, telah dipilih oleh MedChi untuk menjadi pembekal pilihan bagi pemantauan pesakit, telekesihatan dan perkhidmatan kesihatan digital untuk rangkaiannya yang sebanyak 22,000+ doktor berlesen merentasi 50+ kepakaran perubatan. Doktor di Maryland kini mempunyai pembekal dipercayai untuk menggunakan sistem yang selamat dan mematuhi privasi dengan cepat untuk mengekalkan penjagaan pesakit dari jauh, termasuklah lawatan rutin dan pengurusan penyakit kronik.

“Inilah masa untuk menggunakan RPM bagi mengurus jagaan pesakit,” kata Gene Ransom, Ketua Pegawai Eksekutif, MedChi. “Wabak ini telah membuktikan manfaat klinikal dan ekonomi pemantauan pesakit dari jauh dan doktor sedang mencari vendor yang betul untuk menyokong model maya jangka panjang ini. MedChi berbesar hati untuk membantu doktor memilih pembekal yang menyeluruh dan mengembangkan akses pesakit kepada perkhidmatan penting ini dengan cepat.”

Pemantauan pesakit jauh ialah komponen penting jagaan kesihatan yang menyumbang kepada hasil pesakit yang lebih baik dan kepuasan pesakit yang lebih tinggi. Dengan merekodkan maklumat perubatan secara automatik dan dari jauh, RPM menawarkan jagaan yang menyeluruh dan mengutamakan pesakit, terutamanya untuk warga emas dan pesakit yang berisiko tinggi. Dalam persekitaran pandemik hari ini, RPM dapat membantu pesakit mengelakkan pendedahan kepada COVID-19 dan mengurangkan lawatan ke jabatan kecemasan dan kemasukan ke hospital dengan menilai maklumat kesihatan pesakit dari keselesaan rumah mereka.

Dengan memilih Care Innovations, doktor akan menerima teknologi doktor dan menghadap pesakit, termasuk platform pemantauan pesakit dari jauh, aplikasi mudah alih Health Harmony, pusat penyelarasan diterajui jururawat, dan peranti disambungkan kepada Internet, seperti kaf tekanan darah, oksimeter nadi, dan meter glukosa. Pesakit boleh menggunakan peranti perubatan dan aplikasi mudah alih ini untuk mengurus jagaan mereka di rumah, manakala doktor mereka memantau data dari jauh. Selain itu, doktor boleh memilih untuk pengurusan jagaan bulanan, yang membenarkan pengebilan untuk perkhidmatan yang berkaitan dengan kod RPM CPT Medicare untuk pesakit yang memenuhi keperluan.

“Pemantauan pesakit dari jauh dan telekesihatan menawarkan cara inovatif untuk doktor memantau kesihatan pesakit mereka dalam masa hampir nyata tanpa sekatan perjalanan atau masa,” kata Randy Swanson, Naib Presiden Kanan di PRA Health Sciences dan Presiden Care Innovations. “Penyelesaian kesihatan digital PRA menyediakan infrastruktur, teknologi dan pelan pembayaran balik pembayar untuk menyokong keperluan klinik doktor dan keperluan jagaan kesihatan pesakit.”

Untuk mendapatkan maklumat lanjut atau mendaftar diri bagi perkhidmatan ini hari ini, doktor Maryland boleh melawati CareInnovations.com atau halaman MedChi.

Perihal PRA Health Sciences

PRA Health Sciences merupakan salah sebuah organisasi penyelidikan kontrak global utama melalui pendapatan, menyediakan pembangunan klinikal yang disumber luar dan perkhidmatan penyelesaian data kepada industri bioteknologi dan farmaseutikal. Platform pembangunan klinikal global PRA merangkumi lebih daripada 75 pejabat merentas Amerika Utara, Eropah, Asia, Amerika Latin, Afrika, Australia dan Timur Tengah dan memiliki lebih 19,000 pekerja di seluruh dunia. Sejak tahun 2000, PRA telah mengambil bahagian dalam kira-kira 4,000 percubaan klinikal di seluruh dunia. Selain itu, PRA mengambil bahagian dalam percubaan penting atau sokongan yang berjaya memperoleh kelulusan daripada Pentadbiran Makanan dan Ubatan A.S. atau pengawal selia antarabangsa untuk lebih 95 ubat. Untuk mengetahui lebih lanjut tentang PRA, sila lawati www.prahs.com.

PERTANYAAN PELABUR: InvestorRelations@prahs.com

PERTANYAAN MEDIA: Laurie Hurst, Pengarah Kanan, Komunikasi dan Perhubungan Awam
hurstlaurie@prahs.com | +1 (919) 786-8435

Perihal Maryland State Medical Society

MedChi, The Maryland State Medical Society, merupakan persatuan keahlian bukan keuntungan daripada doktor Maryland. MedChi merupakan organisasi doktor terbesar di Maryland. Misi MedChi adalah untuk menjadi penyokong dan sumber paling utama untuk doktor, pesakit mereka dan kesihatan awam Maryland. Untuk maklumat lanjut, sila lawati www.medchi.org.