Remote API gör det möjligt för företag att automatisera global anställning

Kunder kan nu på ett säkert sätt integrera Remotes tjänster i befintliga HR-teknikstack för att skapa anpassade arbetsflöden och effektivisera global HR, förmåner och lönelistor

SAN FRANCISCO, Oct. 12, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Remote, ledaren när det kommer till att bygga, hantera och stödja globala, distribuerade arbetsstyrkor, meddelade idag att Remote API nu finns tillgänglig för alla Remotes kunder. De senaste förbättringarna gör det möjligt för företag att nu bygga anpassade integrationer för att säkert synkronisera sina anställdas och konsulters data mellan Remote och deras val av HR-verktyg – vilket möjliggör effektivare, automatiserade processer som gör det ännu enklare att anställa team utanför sina gränser.

Tusentals företag använder Remotes plattform för att hantera onboarding, lönelistor, förmåner, regelefterlevnad, andelar/optioner, omlokalisering och andra tjänster för anställda och konsulter i 150+ länder. Arbetsgivare använder i allt högre grad Remote tillsammans med ett antal andra leverantörer och interna verktyg för att hantera register och utföra HR- och lönelisteprocesser för sina nya globala arbetsstyrkor. Remote API eliminerar datasilos och dubbletter av processer genom att ge kunder tillgång till sina fjärrdata så att de kan bygga integrationer och datasynkroniseringar med önskade system.

Dagens nyheter bygger på Remotes tidigare lansering av marknadens första API för global anställning (mars 2022) som gjorde det möjligt för plattformspartners att bädda in Remotes tjänster och data direkt i sina egna plattformar. Att öppna upp Remote API för kunder innebär att organisationer själva nu kan bygga skräddarsydda integrationer med Remote.

"Företag vänder sig alltmer mot globalt distribuerade team för att påskynda sin tillväxt, men fastnar i byråkrati och repetitiva uppgifter. På Remote jobbar vi för att automatisera HR- och lönelisteverktyg så att företag kan förenkla den globala anställningsprocessen", säger Job van der Voort, VD och medgrundare av Remote. ”Alla kunder har unika behov av och idéer för användningen av anställdas och konsulters data. Remote API utökar kapaciteten hos Remotes plattform avsevärt, vilket öppnar upp en värld av möjligheter för företag att skapa sina egna anpassade integrationer, automatiseringar och rapporteringsprocesser".

Remotes kunder kan komma igång med Remote API utan kostnad. Läs Remotes API-dokumentation för att lära dig mer på remote.com/resources/api/getting-started. Besök remote.com för mer information om Remote och deras uppdrag att utforma framtiden för distansarbete.

Om Remote:
Talanger finns överallt — men inte möjligheter. Remote täpper till klyftan genom att göra det möjligt för arbetsgivare att anställa vem som helst var som helst, vilket ger människor oavsett plats tillgång till möjligheter så att de kan leva bättre liv. Remote hjälper företag att bli globala storspelare genom att utöka sin tillgång till talanger utanför sina gränser. Tusentals företag förlitar sig på Remotes moderna plattform samt juridiska, finansiella och kulturella expertis för att introducera, betala samt hantera anställda och entreprenörer i över 150 länder. Remote grundades 2019 av Job van der Voort och Marcelo Lebre och stöds av ledande investerare inklusive SoftBank Vision Fund 2, Accel, Sequoia, Index Ventures, Two Sigma Ventures, General Catalyst och B Capital.

Kontakt:
Press (at) remote (dot) com