ONWARD planerar webbsändning för att ge affärsuppdatering för halvåret 2023

Eindhoven, Sept. 05, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- ONWARD Medical N.V. (Euronext: ONWD), medicinteknikföretaget som skapar innovativa terapier för att återställa rörelse, funktion och självständighet hos personer med ryggmärgsskada, meddelade idag att det kommer att vara värd för en webbsändning för att diskutera sina affärshöjdpunkter för halvåret 2023.

Webbsändningen kommer att hållas den 19 september 2023 kl. 14.00 CET / 08.00 ET. Det kommer att ledas av VD Dave Marver och CFO Lara Smith Weber, som kommer att diskutera höjdpunkter från halvåret 2023 och ge en affärsuppdatering.

För att delta i webbsändningen via Zoom, vänligen registrera dig via denna länk.

Deltagare kan också delta via telefon:

+32 2 290 9360 (Belgien)
+49 69 3807 9884 (Tyskland)
+31 20 794 0854 (Nederländerna)
+41 22 591 0156 (Schweiz)
+44 203 481 5240 (Storbritannien)
+1 346 248 7799 (US)
Ytterligare telefonnummer tillgängliga

Webbinarium-ID: 884 9100 3320

En inspelning av webbsändningen kommer att finnas tillgänglig på Bolagets hemsida efter liveevenemanget.

Om ONWARD Medical

ONWARD är ett medicintekniskt företag som skapar terapier för att återställa rörelse, funktion och självständighet hos personer med ryggmärgsskada (SCI) och rörelsehinder. Baserat på mer än ett decennium av vetenskap och preklinisk forskning som bedrivs vid ledande neurovetenskapliga laboratorier har företaget erhållit nio Breakthrough Device Designations från U.S. Food and Drug Administration för sin ARC Therapy-plattform™.

ONWARD® ARC Therapy, som kan levereras av externa ARC-EX™ eller implanterbara ARC-IM-system™, är utformad för att leverera riktad, programmerad ryggmärgsstimulering. Positiva resultat presenterades under 2023 från Bolagets registreringsgrundande studie, kallad Up-LIFT, som utvärderar förmågan för transkutan ARC-terapi att förbättra övre extremiteternas styrka och funktion. Bolaget förbereder nu ansökningar om regulatoriskt godkännande för ARC-EX för USA och Europa. Parallellt genomför Bolaget studier med sin implanterbara ARC-IM-plattform, som visade positiva kliniska interimsresultat för förbättrad blodtrycksreglering efter SCI under 2022. Andra pågående studier inkluderar kombinationsanvändning av ARC-IM med ett hjärna-datorgränssnitt (BCI).

Med huvudkontor i Eindhoven, Nederländerna, har ONWARD ett vetenskaps- och teknikcenter i Lausanne, Schweiz och ett amerikanskt kontor i Boston, Massachusetts. Bolaget har även ett akademiskt samarbete med . NeuroRestore, ett samarbete mellan Swiss Federal Institute of Technology (EPFL) och Lausanne University Hospital (CHUV).

För mer information, besök ONWD.com och kontakta oss på LinkedIn och YouTube.

Friskrivning

Vissa uttalanden, övertygelser och åsikter i detta pressmeddelande är framåtblickande, vilket återspeglar Bolagets eller, i förekommande fall, Bolagets styrelseledamöters nuvarande förväntningar och prognoser om framtida händelser. Framåtblickande uttalanden innefattar till sin natur flera risker, osäkerheter och antaganden som kan leda till att faktiska resultat eller händelser skiljer sig väsentligt från de som uttrycks eller antyds i de framåtblickande uttalandena. Dessa risker, osäkerheter och antaganden kan ha en negativ inverkan på utfallet och de finansiella effekterna av de planer och händelser som beskrivs häri. En mängd faktorer inklusive, men inte begränsat till, förändringar i efterfrågan, konkurrens och teknik, kan orsaka att faktiska händelser, prestanda eller resultat skiljer sig avsevärt från någon förväntad utveckling. Framåtblickande uttalanden i detta pressmeddelande avseende tidigare trender eller aktiviteter ska inte tas som en representation att sådana trender eller aktiviteter kommer att fortsätta i framtiden. Som ett resultat av detta frånsäger sig Bolaget uttryckligen alla skyldigheter eller åtaganden att offentliggöra uppdateringar eller revideringar av framåtriktade uttalanden i detta pressmeddelande till följd av förändringar i förväntningar eller förändringar i händelser, förhållanden, antaganden eller omständigheter som dessa framåtriktade uttalanden baseras på. Varken Bolaget eller dess rådgivare eller representanter eller något av dess dotterföretag eller någon sådan persons ledande befattningshavare eller anställda garanterar att de antaganden som ligger till grund för sådana framåtriktade uttalanden är fria från fel och tar inte heller något ansvar för den framtida riktigheten av de framåtriktade uttalandena i detta pressmeddelande eller den faktiska förekomsten av den prognostiserade utvecklingen. Du bör inte otillbörligt förlita dig på framåtblickande uttalanden, som endast talar per dagen för detta pressmeddelande. Alla ONWARD-enheter och behandlingar som refereras här, inklusive men inte begränsat till ARC-IM-, ARC-EX- och ARC-terapi, är undersökande och inte tillgängliga för kommersiell användning.