Zenas BioPharma Memperkukuh Kepimpinan Eksekutif dengan Pelantikan Jennifer Fox sebagai Ketua Pegawai Perniagaan dan Ketua Pegawai Kewangan dan Tanya Fischer, M.D., PhD. sebagai Ketua R&D dan Ketua Pegawai Perubatan

Kedudukan kepimpinan strategik dan operasi yang diperluas Zenas, untuk pertumbuhan apabila obexelimab maju dalam ujian klinikal peringkat akhir untuk pelbagai petunjuk I&I yang berpotensi


WALTHAM, Mass., Dec. 04, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Zenas BioPharma, sebuah syarikat biofarmaseutikal global yang komited untuk menjadi peneraju dalam pembangunan dan pengkomersialan terapi terarah keradangan dan imunologi (I&I), hari ini mengumumkan pelantikan Jennifer Fox sebagai Ketua Pegawai Perniagaan dan Ketua Pegawai Kewangannya dan Tanya Fischer, M.D., Ph . D sebagai Ketua Penyelidikan dan Pembangunan dan Ketua Pegawai Perubatan.

"Kami sangat teruja untuk mengalu-alukan Tanya dan Jen ke pasukan eksekutif kami," kata Lonnie Moulder, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Zenas BioPharma. “Tanya ialah ketua pakar perubatan-saintis yang berpengalaman dan Jen ialah pemimpin kewangan penjagaan kesihatan dan pembangunan korporat yang berpengalaman. Dengan pengalaman kepimpinan industri mereka yang berdekad, mereka masing-masing akan menjadi tambahan yang tidak ternilai kepada Zenas semasa kami menuju ke fasa pertumbuhan seterusnya, memajukan pelbagai program global dalam pembangunan klinikal peringkat akhir dengan matlamat untuk menyampaikan terapi terarah I&I yang berbeza kepada pesakit yang memerlukan di seluruh dunia."

Cik Fox ialah eksekutif kewangan dan pembangunan korporat yang berpengalaman dengan rekod prestasi yang luas dalam kewangan korporat dan perbankan pelaburan penjagaan kesihatan, menasihati banyak syarikat swasta dan awam berkenaan dengan strategi, pembiayaan serta penggabungan dan pemerolehan. Sebelum menyertai Zenas, Cik Fox berkhidmat sebagai Ketua Pegawai Kewangan di Nuvation Bio, sebuah syarikat bioteknologi yang diniagakan secara terbuka. Beliau sebelum ini berkhidmat sebagai Pengarah Urusan dan Ketua Bersama Kumpulan Perbankan Korporat dan Pelaburan Penjagaan Kesihatan Amerika Utara di CitiGroup. Sebelum CitiGroup, Cik Fox memegang jawatan kanan dalam perbankan pelaburan di Deutsche Bank, Bear Stearns, Bank of America dan Prudential Securities. Beliau memegang B.S. ijazah dalam kewangan dan pemasaran dari Kolej Manhattan.

Dr. Fischer merupakan pakar perubatan-saintis dengan pengalaman mendalam dalam bidang akademik dan di kedua-dua syarikat farmaseutikal dan bioteknologi, menerajui program penyelidikan dan pembangunan peringkat awal dan akhir merentas pelbagai bidang terapeutik, termasuk neurologi dan penyakit jarang berlaku. Sebelum menyertai Zenas, beliau berkhidmat sebagai Ketua Pegawai Pembangunan dan Ketua Perubatan Translasi di Biohaven, sebuah syarikat biofarmaseutikal yang diniagakan secara terbuka. Dr. Fischer memulakan kerjaya industrinya di Bristol Myers Squibb dan memegang peranan kepimpinan R&D dalam meningkatkan tanggungjawab di EMD-Serono, Sanofi-Genzyme dan Alnylam. Beliau merupakan pakar neurologi dan mengadakan temu janji di Sekolah Perubatan Universiti Yale selepas tamat residensi Neurologinya di Hospital Yale New Haven. Beliau memperoleh ijazah MD dan PhD dari Universiti Perubatan dan Pergigian New Jersey - Sekolah Perubatan Robert Wood Johnson dan Universiti Rutgers, masing-masing, dan telah dianugerahkan Anugerah Kerjaya Awal Presiden yang berprestij untuk Saintis dan Jurutera (PECASE).

Perihal Zenas BioPharma

Zenas BioPharma ialah sebuah syarikat biofarmaseutikal global yang komited untuk menjadi peneraju dalam pembangunan dan pengkomersialan terapi berasaskan imun untuk pesakit di seluruh dunia. Dengan keupayaan dan operasi pembangunan klinikal pada peringkat global, Zenas memajukan portfolio terapeutik autoimun yang berpotensi dibezakan dalam bidang keperluan perubatan yang tidak dipenuhi. Pasukan kepimpinan kami yang berpengalaman dan rangkaian rakan kongsi perniagaan memacu kecemerlangan operasi untuk menyampaikan terapi yang berpotensi mengubah untuk meningkatkan kehidupan mereka yang menghadapi penyakit autoimun dan jarang berlaku. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang Zenas BioPharma, sila lawati www.zenasbio.com dan ikuti kami di Twitter di @ZenasBioPharma dan LinkedIn.

Perihal Obexelimab

Obexelimab ialah antibodi monoklonal percubaan peringkat Fasa 3, dwifungsi, bukan sitolitik, dan dimanusiakan yang meniru tindakan kompleks antigen-antibodi dengan mengikat CD19 dan FcγRIIb untuk merencat aktiviti sel zuriat B. Dalam beberapa kajian klinikal peringkat awal, termasuk dalam pelbagai penyakit autoimun, 198 subjek telah dirawat dengan obexelimab. Dalam kajian klinikal peringkat awal, obexelimab berkesan menunjukkan perencatan fungsi sel B tanpa mengurangkan sel dan menjana kesan rawatan yang menggalakkan pada pesakit dengan pelbagai penyakit autoimun. Zenas memperoleh hak eksklusif seluruh dunia untuk obexelimab daripada Xencor, Inc. Obexelimab kini sedang dikaji dalam kajian klinikal Fasa 3 global pada pesakit dengan Penyakit Berkaitan IgG4 dan kajian Fasa2/3 global pada pesakit dengan anemia hemolitik autoimun panas (wAIHA). Perkembangan klinikal obexelimab untuk Sklerosis Multipel dan Eritematosus Lupus Sistemik sedang dalam penilaian.

Maklumat lanjut tentang kajian Fasa 3 (INDIGO) untuk rawatan Penyakit Berkaitan IgG4 boleh didapati di clinicaltrials.gov: NCT05662241. Maklumat lanjut tentang kajian Fasa 3 (SApHiAre) untuk rawatan wAIHA boleh didapati di clinicaltrials.gov: NCT05786573.

 

Coordonnées