Martelan toimintojen tehostamista ja uudelleenorganisointia koskevat suunnitelmat valmistuneet

Martela Oyj, sisäpiiritieto, 15.2.2024 klo 14:00

Martela tiedotti 3.1.2024 aloittavansa suunnitelmat toimintojensa tehostamiseksi ja uudelleenorganisomiseksi markkinatilanteen aiheuttamien haitallisten vaikutusten lieventämiseksi ja sopeuttaakseen kustannusrakennettaan vastaamaan vallitsevia olosuhteita. Yhtiö arvioi tuolloin, että suunnitelmat johtavat noin 25 työtehtävän vähennykseen.

Martela on saanut päätökseen toimintojen tehostamista ja uudelleenorganisointia koskevat suunnitelmansa. Kokonaisuudessaan organisaatiomuutokset johtavat 27 työtehtävän vähennykseen. Yhtiö vähentää irtisanomisten kautta 18 henkilöä ja lisäksi luonnollisen poistuman kautta vähenee 9 työtehtävää. Vähennyksiä toteutetaan Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Neuvottelut henkilöstön kanssa on käyty paikallisen työlainsäädännön mukaisesti. Yhtiö ei vähennä tuotannollisen henkilöstön määrää.

Organisaatiomuutosten arvioidaan kokonaisuudessaan johtavan noin 2 miljoonan euron vuotuisiin kustannussäästöihin. Valtaosan näistä odotetaan toteutuvan jo vuoden 2024 aikana, pääasiassa toisesta vuosineljänneksestä alkaen, ja täysimääräisesti säästötavoitteet saavutetaan vuoden 2025 kuluessa.

Organisaatiomuutoksilla tavoitellaan yhä parempaa asiakaskokemusta, tuottavuuden paranemista ja kykyä reagoida entistä nopeammin mahdollisiin markkinamuutoksiin.

31.12.2023 Martela -konsernin palveluksessa oli 386 henkilöä.

Martela Oyj

Ville Taipale

Lisätietoja:
CEO, Ville Taipale, puh. +358 50 557 2611
VP, Henkilöstö- ja vastuullisuusjohtaja, Suvi-Maarit Kario, puh. +358 40 356 4618
CFO, Henri Berg, puh. +358 40 836 5464

Päivitetty visiomme ”Luomme parhaita paikkoja työn tekemiselle” korostaa jatkuvasti uudistuvia työn tekemisen tapoja ja työympäristöjen moninaisuutta toimistoista kotitoimistoihin ja muihin työn tekemisen paikkoihin. Strategiamme ”Tuemme asiakkaidemme liiketoimintaa Martela Lifecycle -ratkaisujen avulla” yhdistää kalusteet ja niihin liittyvät palvelut saumattomaksi kokonaisuudeksi.

Jakelu:
NASDAQ Helsinki