Jaakko Pöyry Group ja Skanska ovat perustaneet jätevedenpuhdistukseen ja vedenkäsittelylaitosten ylläpitoon erikoistuvan yrityksen

Jaakko Pöyry Group ja Skanska ovat perustaneet yhteisen JP-Skanska Water Oy -nimisen yrityksen. Omistusosuudet jakaantuvat 50/50.

JP-Skanska Water Oy täydentää Jaakko Pöyry Groupin ja Skanskan jo ennestään monipuolista palveluketjua konseptilla, jossa asiakkaalle tarjotaan kokonaisvaltaista jäteveden- ja vedenkäsittelylaitosten hoitoon ja ylläpitoon liittyviä palveluita. Suomessa toimintansa aloittava yhtiö tulee jatkossa laajentamaan toiminta-aluettaan myös Suomen ulkopuolella.

Yhtiön toimitusjohtajaksi on kutsuttu DI Tuija Pohjolainen. Yhtiön toimipaikka tulee olemaan Vantaalla.

Skanska Oy -konsernissa ympäristöteknologiaan liittyvien palveluiden kehittäminen on keskitetty vastaperustettuun Skanska Econet Oy:hyn, joka omistaa perustetusta JP-Skanska Water Oy:stä 50 %. Jaakko Pöyry Groupissa vesi- ja ympäristötekniikan kehittämisvastuu on Suomessa ja uusi yhtiö täydentää Maa ja Vesi Oy:n kattavaa ympäristöosaamista.

Skanska Econet Oy, toimitusjohtaja Tom Schmidt:
"Uskomme, että olemme liikkeellä oikeaan aikaan ja pystymme yhdessä tarjoamaan teollisuus- ja kuntasektorin asiakaskunnalle palvelukonseptin, joka on toistaiseksi puuttunut markkinoilta"

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen